Wyniki kampanii
Łączny przychód z kampanii
po 13 dniach
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,36 zł przychodu
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miał mój klient?
W jaki sposób przygotowaliśmy się do akcji promocyjnej z wykorzystaniem kampanii płatnych?
Jakie działania podjąłem, aby wygenerować satysfakcjonujący zwrot z inwestycji na zimnym ruchu?
W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe?
Jakie rezultaty osiągnęliśmy po 13 dniach akcji promocyjnej?
5 głównych celów klientki:
1. Zwiększenie sprzedaży – ROAS na poziomie min. 12, czyli 1 zł miała generować min. 12 zł przychodu.
2. Budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez promocję z okazji wiosny.
3. Minimum 130 000 zł przychodu podczas akcji promocyjnej.
4. Osiągnięcie wskaźnika klikalności reklamy (CTR) na poziomie min. 1,5%.
Wyzwania klientki:
1. Konkurencja ze strony dużych sieci i sklepów internetowych, które również przygotowywały oferty promocyjne.
2. Dopasowanie się do trendów w branży i potrzeb klientów.
3. Zwalczanie nieuczciwej konkurencji i podróbek produktów poprzez prezentację wartości w komunikacji marketingowej.
4. Dotarcie do klientów i przekonanie ich do zakupu produktów online.
5. Ciągłe doskonalenie strategii marketingowych i pozyskiwanie nowych pomysłów na przyciągnięcie klientów.
Problemy klientki
W obliczu konkurencji ze strony dużych sklepów internetowych, kampanie płatne, zwłaszcza na Facebooku, stają się coraz bardziej kosztowne i trudne do zrealizowania. Dlatego kluczowe było precyzyjne zaplanowanie całej komunikacji marketingowej przed startem akcji promocyjnej.
Kampanie dla sklepu stanowią nieodłączną część działań marketingowych i są kluczowe w dotarciu do klientów. Musieliśmy zatem zharmonizować wszystkie źródła dotarcia do klientów podczas promocji, łącząc działania organiczne w mediach społecznościowych, komunikację mailingową do bazy newsletterowej, komunikację na stronie www oraz oczywiście w kampaniach płatnych.
Jak rozpocząć współpracę?
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Budowanie kampanii na Facebooku krok po kroku
Przed rozpoczęciem kampanii na Facebooku przygotowałem solidny plan działań marketingowych. Zbudowałem szkielet kampanii i starannie dobierałem cele reklamowe, aby osiągnąć najlepsze efekty. Zacząłem od kampanii na zimny ruch, czyli osób, które nie znały jeszcze marki. Zadaniem tych reklam było przyciągnięcie uwagi i zachęcenie do zakupów.
Zdarzenie optymalizacyjne w kampaniach na zimny ruch
Wiedziałem, że na początku kampanie na zimny ruch będą generować dużą ilość danych, ze względu na historyczne dane, które posiadał pixel Facebooka. Algorytm miał wystarczającą ilość danych, aby pokazywać reklamę osobom, które nie znały jeszcze marki, ale istniała duża szansa, że dokonają zakupu w sklepie.
Kampanie pod aktywność na Facebooku: Strategie wspierające sprzedaż
Następnie utworzyłem kampanie pod aktywność, mające na celu wspieranie sprzedaży. Dzięki nim posty reklamowe zyskały więcej reakcji i komentarzy, co pozytywnie wpłynęło na algorytmy Facebooka, zwiększając zasięgi moich reklam.
Kampanie remarketingowe: Optymalizacja Facebook Ads
Kolejnym etapem były kampanie remarketingowe, czyli reklamy skierowane do osób, które już weszły w interakcję ze stroną i marką klienta. Dzięki optymalizacji pod cel dodania produktu do koszyka, zachęcałem do dalszych zakupów, nawet gdy osoby te jeszcze nie były gotowe na finalny krok.
Następnie utworzyłem kampanie z celem „zakup” dla bardziej „dogrzanych” użytkowników, którzy mogą być gotowi na zakup. Dzięki precyzyjnej segmentacji grup remarketingowych mogłem na bieżąco monitorować wyniki i dopasowywać reklamy do potrzeb.
Gdy zebrałem dane i dokonałem analizy, przyszedł czas na optymalizację. Wyłączyłem kampanie, które generowały najsłabsze wyniki, i zwiększyłem budżety na najlepsze zestawy reklam. Dodałem nowe kreacje, aby ponownie przyciągnąć uwagę użytkowników, którzy byli już zainteresowani ofertą sklepu.
Wyniki kampanii
z zimnego ruchu
Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 47 514 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 13,93. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 13,93 złotych przychodu.
Wyniki kampanii
z remarketingu
Kampanie remarketingowe targetowałem na 5 różnych zestawów reklam. Niektóre z zestawów reklam generowały lepsze wyniki, inne natomiast nie spełniały naszych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu mogłem przetestować, które z nich generują najlepsze wyniki i tam przeznaczyć większy budżet reklamowy. Łącznie kampanie remarketingowe wygenerowały 109 007 zł przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 17,70.
Łączne wyniki po 13 dniach
Wyniki 13-dniowej kampanii na Facebooku przekroczyły nasze oczekiwania. Przychód osiągnięty w tym okresie wyniósł 156 522 zł, co przekłada się na imponujący współczynnik zwrotu z inwestycji (ROAS) na poziomie 16,36. Sukces ten potwierdza skuteczność stworzonych kampanii płatnych marketingowych, które pozwoliły zwiększyć sprzedaż w sklepie mojego klienta.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
W ciągu zaledwie 13 dni kampanii wydaliśmy 9893 zł na marketing i osiągnęliśmy zadowalające wyniki – 156 522 zł przychodu, przy czym wskaźnik ROAS osiągnął 1636%.
Co więcej, udało mi się przewyższyć oczekiwania klienta, który zakładał, że osiągniemy ROAS na poziomie 1200%. To świetna wiadomość dla jego biznesu i jestem niezwykle zadowolony z osiągniętych wyników.
Te sukcesy pokazują, że dobrze zaplanowane i skoordynowane kampanie płatne, dostosowane do potrzeb rynku i klientów, mogą przynieść wymierne korzyści zarówno w zakresie przychodów, jak i wizerunku marki.
156 522 zł
Przychód
Łączny przychód z kampanii
po 13 dniach
1636 %
ROAS
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,36 zł przychodu
9893 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.