Strona główna / 681 835 zł przychodu po 4 miesiącach dla sklepu z odzieżą damską

681 835 zł przychodu po 4 miesiącach dla sklepu z odzieżą damską

Jak optymalizować kampanie na Facebooku, aby wycisnąć z nich jak najwięcej?

W lutym 2022 roku, rozpocząłem współpracę z właścicielem dynamicznie rozwijającego się sklepu e-commerce z odzieżą damską, który pragnął zwiększyć sprzedaż poprzez kampanie płatne na Facebooku i Instagramie. Klient na bieżąco korzystał z działań SEO, mailingów, reklam Google Ads, a także aktywnie uczestniczył w życiu społeczności w mediach społecznościowych.

Wyniki kampanii

681 835 zł
Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach

46 493 zł
Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

1467%
ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 14,67 zł przychodu

O czym przeczytasz w moim case study?

  • Jakie cele i wyzwania marketingowe miał właściciel sklepu
    e-commerce?

  • Jakie problemy chciał rozwiązać mój nowy klient?

  • Jak efektywnie planować i realizować kampanię reklamową, aby zwiększyć sprzedaż w sklepach e-commerce?

  • Jakie kroki podjąłem podczas prowadzenia kampanii, aby spełnić oczekiwania klienta?

  • W jaki sposób dobierać cele reklamowe w systemie Facebook Ads, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie e-commerce?

5 głównych celów klienta:

1. Uzyskanie lepszej rentowności kampanii reklamowych przez osiągnięcie wyznaczonego średniego ROAS na poziomie 1200% miesięcznie.

2. Wygenerowanie minimum 624 000 zł przychodu z reklam w ciągu 4 miesięcy.

3. Zwiększenie średniego koszyka zamówień o min. 20% w ciągu 3 miesięcy.

4. Zwiększenie częstotliwości zakupów przez stałych klientów.

5. Zwiększenie jakościowego ruchu na stronie internetowej sklepu.

Wyzwania klienta:

1. Konkurencja: rynek e-commerce pełen jest konkurencji, co utrudniało pozyskiwanie i utrzymanie klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

2. Prawidłowa interpretacja danych: wcześniejsze kampanie płatne generowały duże ilości danych i wskaźników, które były trudne do zrozumienia dla właściciela sklepu.

3. Zmienność algorytmów: klient nie mógł nadążać za zmianami algorytmu reklamowego Facebook Ads, co prowadziło do spadku skuteczności kampanii i konieczności ciągłej aktualizacji strategii działań.

4. Dobór grup docelowych: klient nie posiadał wystarczającej wiedzy, aby dobrać grupy docelowe z największym potencjałem sprzedażowym.

Problemy klienta

Właściciel sklepu e-commerce z odzieżą damską zgłosił się do mnie po niezadowalającym doświadczeniu z poprzednią agencją marketingową. Poprzednia agencja nie była w stanie osiągnąć zakładanych celów reklamowych, a przy tym pobierała zbyt wysokie wynagrodzenie. Klient miał wrażenie, że agencja nie przykładała wystarczającej uwagi do jego kampanii, a kampanie płatne na Facebooku oraz inne działania były chaotyczne i bez konkretnej strategii. Klient zauważył również brak raportów i planu działań, co utrudniało mu śledzenie postępów w kampaniach.

Po omówieniu szczegółów współpracy ustaliliśmy cele (KPI) klienta oraz wyzwania, przed którymi stoi w zakresie kampanii płatnych.

Klient chciał osiągnąć średni ROAS miesięczny na poziomie 1200% po 4 miesiącach współpracy, przy wydatkach ok. 13 000 zł miesięcznie na kampanie płatne na Facebooku. Oznaczało to, że kampanie reklamowe powinny wygenerować minimum 624 000 zł przychodu w ciągu 4 miesięcy.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę

01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Poznanie potrzeb grupy docelowe – Warsztat z klientem

Kiedy zacząłem pracę nad kampaniami reklamowymi dla klienta, wiedziałem, że muszę dogłębnie poznać jego biznes i potrzeby grupy docelowej. Wspólnie z właścicielem sklepu i jego zespołem przeprowadziliśmy warsztat, na którym stworzyliśmy buyer persony. To pozwoliło nam określić problemy, cele i obiekcje grupy docelowej oraz przeanalizować proces jej zakupu.

Utworzenie konstrukcji kampanii płatnych

Rozmowa z pracownikami sklepu, którzy na co dzień mają stały kontakt z klientkami, dała mi wgląd w realne problemy, z jakimi borykają się potencjalne klientki oraz jakie cele i obiekcje powinniśmy zniwelować. Te informacje pomogły mi lepiej zrozumieć naszych klientów oraz ich proces zakupowy, co przyczyniło się do opracowania skutecznego lejka marketingowo-sprzedażowego.

Wiedząc, jak działają systemy reklamowe, opracowałem konstrukcję kampanii reklamowych opartą na drodze użytkownika. Dzięki temu dobrałem odpowiednie cele w systemie reklamowym, których zadaniem było osiągnięcie lepszych wyników kampanii płatnych na Facebooku. Działania marketingowe skupione na poznaniu klientów oraz ich procesie zakupowym są kluczowe dla sukcesu kampanii reklamowej.

Nowi klienci – Kampanie na zimny ruch

Na początek uruchomiłem kampanie na zimny ruch zoptymalizowane pod zakup. Zimny ruch to osoby, które nie miały wcześniej styczności z naszą stroną ani nie reagowały na nasze posty w social mediach.

Konstrukcja kampanii na zimny ruch

Mając świadomość dużej rozpoznawalności marki, byłem przekonany, że te kampanie będą generować zadowalające wyniki. Podejście oparte na analizie danych oraz strategii wykorzystującej informacje dotyczące potencjalnych klientów i ich procesu zakupowego, dało mi pewność co do efektywności kampanii na zimny ruch.

Kampanie remarketingowe

Przeprowadziłem też testy A/B, w których porównywałem skuteczność różnych typów kampanii i reklam, a następnie wybierałem te, które przynosiły najlepsze wyniki. Obok kampanii na zimny ruch, uruchomiłem kampanie remarketingowe. Kampanie te optymalizowałem pod 2 cele – sprzedaż z katalogu oraz konwersję zakupu, chcąc dowiedzieć się, który cel kampanii jest w stanie wygenerować lepsze wyniki sprzedażowe.

3 zestawy reklam w kampaniach remarketingowych

Kampanie remarketingowe zostały podzielone na 3 główne zestawy reklam:

● Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę lub dodali do koszyka w ciągu 21 dni

● Użytkownicy odwiedzający stronę i aktywni w ciągu 60 dni

● Osoby, które były minimum 2 razy na stronie w ciągu 30 dni oraz osoby odwiedzające stronę w ciągu ostatnich 7 dni

W fazie remarketingu, istotnym elementem było również dobieranie odpowiedniego czasu trwania kampanii, częstotliwości wyświetlania reklam oraz wykorzystanie przekazów w reklamach, które zachęcą użytkownika do powrotu na stronę oraz przejście do kolejnego etapu zakupowego.

Wyniki kampanii
z zimnego ruchu

Efekty kampanii na zimnym ruchu są imponujące – udało się wygenerować łącznie aż 286 621 złotych przychodu, co dowodzi ich skuteczności. Cieszy także ROAS (zwrot z inwestycji), który wyniósł 12.35 – to znaczy, że każda złotówka wydana na reklamę zwróciła się z nawiązką, generując aż 12.35 złotych przychodu.

Wyniki kampanii
z remarketingu

Remarketing, czyli kampanie reklamowe skierowane do osób już wcześniej zainteresowanych ofertą, okazały się strzałem w dziesiątkę! Ich skuteczność przebiła wszelkie oczekiwania – ROAS osiągnął wysoki poziom 16.98, co oznacza, że każda złotówka wydana na tę formę reklamy przyniosła 16,98 złotych przychodu.

W rezultacie, kampanie remarketingowe przyczyniły się do wygenerowania sumy 395 213 złotych przychodu. To niewątpliwie imponujący wynik, który potwierdza wartość remarketingu, jako skutecznego źródła generowania ruchu.

Łączne wyniki kampanii w ciągu 4 miesięcy

Cztery miesiące intensywnych działań reklamowych przyniosły rewelacyjne rezultaty! Kampanie reklamowe, zaprojektowane z myślą o osiągnięciu maksymalnego przychodu i przyciągnięciu nowych klientów, okazały się świetnym rozwiązaniem.

Efekty ich działań są bardzo zadowalające dla klienta – łącznie wygenerowały aż 681 835 złotych przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 14.67. Każda wydana złotówka przyniosła 14,67 złotych przychodu.

Taka skuteczność kampanii to zasługa nie tylko ich odpowiedniego przemyślenia, ale także skutecznego ich wdrożenia i stałego monitoringu.

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

Wyzwaniami, przed jakimi stanęła firma mojego klienta, było przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Klient oczekiwał, że kampania reklamowa przyniesie ROAS na poziomie 1200%. Kampania trwała 4 miesiące – w tym czasie sklep e-commerce z odzieżą wydał 46 493 zł na reklamę.

Dzięki opracowaniu planu kampanii oraz wykorzystaniu precyzyjnego targetowania udało się osiągnąć ROAS na poziomie 1467% i wygenerować ponad 680 000 zł przychodu.

Efekty kampanii przekroczyły oczekiwania klienta, a wynikające z niej przychody przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych klientów.

681 835 zł

Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach

1467%

ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 14,67 zł przychodu

46 493 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak rozpocząć współpracę?
01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    113

    Koszt leada

    48,51 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    321

    Budżet reklamowy

    5021 zł

    Poznaj szczegóły
  • Przychód

    144 013 zł

    ROAS

    1507%

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: