Wyniki kampanii
Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
1 zł wydana na reklamę
generowała 14,67 zł przychodu
O czym przeczytasz w moim case study?
Jakie cele i wyzwania marketingowe miał właściciel sklepu
e-commerce?Jakie problemy chciał rozwiązać mój nowy klient?
Jak efektywnie planować i realizować kampanię reklamową, aby zwiększyć sprzedaż w sklepach e-commerce?
Jakie kroki podjąłem podczas prowadzenia kampanii, aby spełnić oczekiwania klienta?
W jaki sposób dobierać cele reklamowe w systemie Facebook Ads, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie e-commerce?
5 głównych celów klienta:
1. Uzyskanie lepszej rentowności kampanii reklamowych przez osiągnięcie wyznaczonego średniego ROAS na poziomie 1200% miesięcznie.
2. Wygenerowanie minimum 624 000 zł przychodu z reklam w ciągu 4 miesięcy.
3. Zwiększenie średniego koszyka zamówień o min. 20% w ciągu 3 miesięcy.
4. Zwiększenie częstotliwości zakupów przez stałych klientów.
5. Zwiększenie jakościowego ruchu na stronie internetowej sklepu.
Wyzwania klienta:
1. Konkurencja: rynek e-commerce pełen jest konkurencji, co utrudniało pozyskiwanie i utrzymanie klientów oraz zwiększenie sprzedaży.
2. Prawidłowa interpretacja danych: wcześniejsze kampanie płatne generowały duże ilości danych i wskaźników, które były trudne do zrozumienia dla właściciela sklepu.
3. Zmienność algorytmów: klient nie mógł nadążać za zmianami algorytmu reklamowego Facebook Ads, co prowadziło do spadku skuteczności kampanii i konieczności ciągłej aktualizacji strategii działań.
4. Dobór grup docelowych: klient nie posiadał wystarczającej wiedzy, aby dobrać grupy docelowe z największym potencjałem sprzedażowym.
Problemy klienta
Właściciel sklepu e-commerce z odzieżą zgłosił się do mnie po niezadowalającym doświadczeniu z poprzednią agencją marketingową. Poprzednia agencja nie była w stanie osiągnąć zakładanych celów reklamowych, a przy tym pobierała zbyt wysokie wynagrodzenie. Klient miał wrażenie, że agencja nie przykładała wystarczającej uwagi do jego kampanii, a kampanie płatne na Facebooku oraz inne działania były chaotyczne i bez konkretnej strategii. Klient zauważył również brak raportów i planu działań, co utrudniało mu śledzenie postępów w kampaniach.
Po omówieniu szczegółów współpracy ustaliliśmy cele (KPI) klienta oraz wyzwania, przed którymi stoi w zakresie kampanii płatnych.
Jak rozpocząć współpracę
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Poznanie potrzeb grupy docelowe – Warsztat z klientem
Kiedy zacząłem pracę nad kampaniami reklamowymi dla klienta, wiedziałem, że muszę dogłębnie poznać jego biznes i potrzeby grupy docelowej. Wspólnie z właścicielem sklepu i jego zespołem przeprowadziliśmy warsztat, na którym stworzyliśmy buyer persony. To pozwoliło nam określić problemy, cele i obiekcje grupy docelowej oraz przeanalizować proces jej zakupu.
Utworzenie konstrukcji kampanii płatnych
Rozmowa z pracownikami sklepu, którzy na co dzień mają stały kontakt z klientkami, dała mi wgląd w realne problemy, z jakimi borykają się potencjalne klientki oraz jakie cele i obiekcje powinniśmy zniwelować. Te informacje pomogły mi lepiej zrozumieć naszych klientów oraz ich proces zakupowy, co przyczyniło się do opracowania skutecznego lejka marketingowo-sprzedażowego.
Wiedząc, jak działają systemy reklamowe, opracowałem konstrukcję kampanii reklamowych opartą na drodze użytkownika. Dzięki temu dobrałem odpowiednie cele w systemie reklamowym, których zadaniem było osiągnięcie lepszych wyników kampanii płatnych na Facebooku. Działania marketingowe skupione na poznaniu klientów oraz ich procesie zakupowym są kluczowe dla sukcesu kampanii reklamowej.
Nowi klienci – Kampanie na zimny ruch
Na początek uruchomiłem kampanie na zimny ruch zoptymalizowane pod zakup. Zimny ruch to osoby, które nie miały wcześniej styczności z naszą stroną ani nie reagowały na nasze posty w social mediach.
Konstrukcja kampanii na zimny ruch
Mając świadomość dużej rozpoznawalności marki, byłem przekonany, że te kampanie będą generować zadowalające wyniki. Podejście oparte na analizie danych oraz strategii wykorzystującej informacje dotyczące potencjalnych klientów i ich procesu zakupowego, dało mi pewność co do efektywności kampanii na zimny ruch.
Kampanie remarketingowe
Przeprowadziłem też testy A/B, w których porównywałem skuteczność różnych typów kampanii i reklam, a następnie wybierałem te, które przynosiły najlepsze wyniki. Obok kampanii na zimny ruch, uruchomiłem kampanie remarketingowe. Kampanie te optymalizowałem pod 2 cele – sprzedaż z katalogu oraz konwersję zakupu, chcąc dowiedzieć się, który cel kampanii jest w stanie wygenerować lepsze wyniki sprzedażowe.
3 zestawy reklam w kampaniach remarketingowych
Kampanie remarketingowe zostały podzielone na 3 główne zestawy reklam:
● Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę lub dodali do koszyka w ciągu 21 dni
● Użytkownicy odwiedzający stronę i aktywni w ciągu 60 dni
● Osoby, które były minimum 2 razy na stronie w ciągu 30 dni oraz osoby odwiedzające stronę w ciągu ostatnich 7 dni
W fazie remarketingu, istotnym elementem było również dobieranie odpowiedniego czasu trwania kampanii, częstotliwości wyświetlania reklam oraz wykorzystanie przekazów w reklamach, które zachęcą użytkownika do powrotu na stronę oraz przejście do kolejnego etapu zakupowego.
Wyniki kampanii
z zimnego ruchu
Efekty kampanii na zimnym ruchu są imponujące – udało się wygenerować łącznie aż 286 621 złotych przychodu, co dowodzi ich skuteczności. Cieszy także ROAS (zwrot z inwestycji), który wyniósł 12.35 – to znaczy, że każda złotówka wydana na reklamę zwróciła się z nawiązką, generując aż 12.35 złotych przychodu.
Wyniki kampanii
z remarketingu
Remarketing, czyli kampanie reklamowe skierowane do osób już wcześniej zainteresowanych ofertą, okazały się strzałem w dziesiątkę! Ich skuteczność przebiła wszelkie oczekiwania – ROAS osiągnął wysoki poziom 16.98, co oznacza, że każda złotówka wydana na tę formę reklamy przyniosła 16,98 złotych przychodu.
W rezultacie, kampanie remarketingowe przyczyniły się do wygenerowania sumy 395 213 złotych przychodu. To niewątpliwie imponujący wynik, który potwierdza wartość remarketingu, jako skutecznego źródła generowania ruchu.
Łączne wyniki kampanii w ciągu 4 miesięcy
Cztery miesiące intensywnych działań reklamowych przyniosły rewelacyjne rezultaty! Kampanie reklamowe, zaprojektowane z myślą o osiągnięciu maksymalnego przychodu i przyciągnięciu nowych klientów, okazały się świetnym rozwiązaniem.
Efekty ich działań są bardzo zadowalające dla klienta – łącznie wygenerowały aż 681 835 złotych przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 14.67. Każda wydana złotówka przyniosła 14,67 złotych przychodu.
Taka skuteczność kampanii to zasługa nie tylko ich odpowiedniego przemyślenia, ale także skutecznego ich wdrożenia i stałego monitoringu.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
Wyzwaniami, przed jakimi stanęła firma mojego klienta, było przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Klient oczekiwał, że kampania reklamowa przyniesie ROAS na poziomie 1200%. Kampania trwała 4 miesiące – w tym czasie sklep e-commerce z odzieżą wydał 46 493 zł na reklamę.
Dzięki opracowaniu planu kampanii oraz wykorzystaniu precyzyjnego targetowania udało się osiągnąć ROAS na poziomie 1467% i wygenerować ponad 680 000 zł przychodu.
Efekty kampanii przekroczyły oczekiwania klienta, a wynikające z niej przychody przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych klientów.
681 835 zł
Przychód
Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach
1467%
ROAS
1 zł wydana na reklamę
generowała 14,67 zł przychodu
46 493 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.