Wyniki kampanii
Ilość pozyskanych kontaktów po 12 miesiącach
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Średni koszt kontaktu z kampanii na stronie www
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie były główne cele marketingowe klienta i jakie wyniki chcieliśmy osiągnąć?
Z jakimi trudnościami musieliśmy się zmierzyć podczas realizacji kampanii?
Dlaczego i jak optymalizowaliśmy kampanie pod mikrokonwersje?
Jakie działania podjęliśmy w kampaniach na platformie Meta Ads i jakie były ich wyniki w różnych okresach?
Jakie strategie zastosowaliśmy w kampaniach Google Ads i jakie wyniki osiągnęliśmy?
Jakie rezultaty przyniosły kampanie na TikTok i jakie były moje podejścia do tej platformy?
4 główne cele klienta:
1. Celem było pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów zainteresowanych usługami finansowymi.
2. Zakładaliśmy osiągnięcie średniego kosztu leada na poziomie 20 zł lub mniej.
3. Skupiliśmy się na optymalizacji strony lądowania, aby uzyskać wysoki wskaźnik konwersji na poziomie minimum 5%
4. Chcieliśmy efektywnie wykorzystać różnorodne platformy reklamowe, takie jak Meta Ads, Google Ads i TikTok Ads.
Wyzwania klienta:
1. Kluczowym wyzwaniem było nie tylko pozyskiwanie dużej liczby leadów, ale również zapewnienie ich wysokiej jakości.
2. Klient miał trudności z precyzyjnym określeniem segmentów rynku, które byłyby najbardziej zainteresowane usługami finansowymi.
3. Rynek usług finansowych jest silnie konkurencyjny, co wymagało kreatywnego i wyróżniającego się podejścia do reklamy.
4. Na początku kampanii brakowało danych, co utrudniało efektywną optymalizację reklam.
5. Regularne monitorowanie i raportowanie wyników kampanii, aby na bieżąco dostosowywać strategię kampanii.
Jak rozpocząć współpracę?
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Skuteczne wykorzystanie landing page do generowania leadów
Naszym celem było generowanie kontaktów do potencjalnych klientów, którzy byli zainteresowani usługami finansowymi. Kontakty te pozyskiwaliśmy poprzez dedykowany landing page, który stał się centralnym punktem naszej kampanii. Zanim wydałem pierwszą złotówkę w systemie reklamowym, musiałem przygotować solidny plan kampanii, który zagwarantowałby efektywne i kosztowo opłacalne działania.
Wiedziałem, że sukces kampanii zależy od precyzyjnego targetowania grupy docelowej. Przygotowałem 8 różnych grup docelowych, bazujących na danych demograficznych oraz zainteresowaniach. Każda z grup była dokładnie analizowana pod kątem potencjalnego nakładania się, aby uniknąć wewnętrznej konkurencji.
Podczas realizacji kampanii dla klienta z branży finansowej napotkaliśmy istotne wyzwanie – nasze kampanie podlegały kategorii, która ograniczała możliwości targetowania reklam. W efekcie nie mogliśmy wykorzystać grup podobnych (Lookalike Audiences).
Grupy podobne to narzędzie, które pozwala tworzyć segmenty użytkowników o cechach zbliżonych do tych, którzy już weszli w interakcję z naszą kampanią. Dzięki temu system reklamowy może dotrzeć do nowych, potencjalnie zainteresowanych klientów.
Optymalizacja kampanii Meta Ads na wczesnym etapie
Kampanie w Meta Ads były pierwszym etapem naszej strategii. Na początku kampanii, gdy system reklamowy nie dysponował jeszcze danymi, optymalizacja pod mikrokonwersje (takie jak rozpoczęcie wypełniania formularza) pozwalała zebrać więcej cennych danych. Dzięki temu mogliśmy szybko zidentyfikować, które grupy reklam i reklamy mają największy potencjał.
Jakie wskaźniki należy analizować w kampaniach leadowych?
Landing page, na którym pozyskiwaliśmy kontakty, został zaprojektowany z myślą o maksymalnej konwersji. Strona była intuicyjna, zawierała jasne i przekonujące treści oraz formularz kontaktowy łatwy do wypełnienia.
Od samego początku dokładnie monitorowałem wyniki kampanii. Analiza obejmowała kluczowe wskaźniki, takie jak koszt leada (CPL), koszt kliknięcia (CPC), koszt leada (CPL), wskaźnik klikalności (CTR).
Natomiast nie były to wszystkie wskaźniki, które analizowałem. Zalecam, aby przy projektach leadowych zawsze analizować następujące wskaźniki i parametry na koncie reklamowym:
► Ilość makrokonwersji: Liczba wysłanych formularzy kontaktowych
► Koszt makrokonwersji: Koszt wysłanego formularza
► Wskaźnik konwersji: Procent użytkowników, którzy dokonali konwersji w stosunku do wszystkich, którzy kliknęli w reklamę.
► Zasięg: liczba unikalnych użytkowników, do których dotarła kampania
► Wyświetlenia: Całkowita liczba wyświetleń reklam
► Częstotliwość wyświetlania reklam: Średnia ilość wyświetleń reklam na jednego użytkownika
► Ilość kliknięć: Liczba kliknięć w reklamy
► Koszt kliknięcia (CPC): Średni koszt kliknięcia
► Wskaźnik CTR: Procent użytkowników, którzy kliknęli w reklamę w stosunku do wszystkich, którzy ją zobaczyli
► Wskaźnik CPM: Koszt 1000 wyświetleń reklamy
Wyniki po 1 miesiącu trwania kampanii
Po pierwszym miesiącu kampanii w Meta Ads uzyskaliśmy bardzo obiecujące wyniki:
► 677 pozyskanych kontaktów: Dzięki precyzyjnemu targetowaniu i skutecznej optymalizacji udało nam się pozyskać znaczną liczbę wartościowych leadów.
► Średni koszt leada na poziomie 9,09 zł: Osiągnęliśmy znacznie niższy koszt leada niż zakładane 20 zł, co było wynikiem precyzyjnej optymalizacji kampanii.
Te wstępne rezultaty pozwoliły nam na dalsze skalowanie kampanii i skoncentrowanie się na głównym celu – wysyłaniu formularza. Wykorzystaliśmy zebrane dane, aby jeszcze bardziej efektywnie targetować nasze reklamy i maksymalizować konwersje.
Rozpoczęcie kampanii w Google Ads
Równolegle z kampaniami w Meta Ads, uruchomiłem kampanie w Google Ads. Na początku skoncentrowałem się na kampaniach Discovery, które miały przynieść szeroki zasięg i dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Wyniki po pierwszym miesiącu Google Ads:
► Liczba pozyskanych kontaktów: 129
► Średni koszt leada: 22,10 zł
Wyzwania i rezultaty kampanii TikTok Ads
Kampanie w TikTok Ads stanowiły kolejne wyzwanie, ale również przyniosły ciekawe rezultaty. Skierowałem reklamy na młodszą, dynamiczną grupę użytkowników, którzy wykazywali zainteresowanie usługami finansowymi.
Wyniki kampanii TikTok Ads w ciągu 5 miesięcy:
► Liczba pozyskanych kontaktów: 245
► Średni koszt leada: 24,56 zł
Wyniki kampanii Meta Ads w kolejnych miesiącach
Po obiecujących wynikach z pierwszego miesiąca kampanii w Meta Ads, kontynuowałem działania, optymalizując kampanie i testując różne strategie. Skupiłem się na dalszym targetowaniu i wykorzystaniu danych zebranych w początkowej fazie, co pozwoliło na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów.
Wyniki między sierpniem, a grudniem 2023 roku
W okresie od sierpnia do grudnia 2023 roku, kampanie Meta Ads przyniosły znaczące rezultaty:
► Liczba pozyskanych kontaktów: 2258
► Średni koszt leada: 16,11 zł
Skupienie się na najbardziej efektywnych grupach reklamowych i ciągła optymalizacja kampanii pozwoliły na utrzymanie niskiego kosztu leada, co było kluczowe dla efektywności całej kampanii.
Wyniki między styczniem, a lutym 2024 roku
Nowy rok przyniósł kolejne wyzwania, ale także możliwości. Kampanie w Meta Ads nadal przynosiły dobre wyniki, dzięki stałej analizie i dostosowywaniu strategii.
► Liczba pozyskanych kontaktów: 1555
► Średni koszt leada: 12,40 zł
Dzięki lepszej optymalizacji oraz wykorzystaniu zgromadzonych danych, udało się jeszcze bardziej obniżyć koszt pozyskania leada, co było dużym sukcesem.
Wyniki między marcem, a czerwcem 2024 roku
Wiosenne miesiące były okresem intensywnej pracy i dalszej optymalizacji kampanii. Zmieniające się warunki rynkowe wymagały szybkiego dostosowywania strategii, ale udało się utrzymać wysoką efektywność kampanii.
► Liczba pozyskanych kontaktów: 1966
► Średni koszt leada: 20,24 zł
Pomimo wzrostu kosztów, kampanie nadal przynosiły wartościowe leady. Ciągłe dostosowywanie i testowanie nowych podejść pozwoliły na utrzymanie satysfakcjonujących wyników.
Efektywność kampanii Performance Max w pozyskiwaniu leadów
Niestety, po aktualizacji kampanii Discovery do kampanii Generujących Popyt, wyniki nie były już tak zadowalające. Musiałem podjąć decyzję o wyłączeniu tych kampanii. Budżet został przekierowany na kampanie Performance Max (PMAX), które w ciągu pięciu miesięcy przyniosły znacznie lepsze rezultaty:
Wyniki kampanii PMAX w ciągu 5 miesięcy:
► Liczba pozyskanych leadów: 761
► Średni koszt leada: 29,10 zł
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
7590
Wysłane formularze
Ilość pozyskanych kontaktów po 12 miesiącach kampanii
17,47 zł
CPL (koszt leada)
Średni koszt kontaktu z kampanii na stronie www
132 633 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.