Strona główna / Jak tworzyć kampanie e-commerce na Facebooku przy kilkudniowej akcji promocyjnej?

Jak tworzyć kampanie e-commerce na Facebooku przy kilkudniowej akcji promocyjnej?

 

W erze cyfrowego marketingu każdy przedsiębiorca pragnie zyskać przewagę konkurencyjną, korzystając z najnowszych strategii promocyjnych. Niekiedy jednak osiągnięcie znaczących rezultatów wymaga połączenia tradycyjnych metod z nowoczesnymi narzędziami. Przykładem takiego połączenia jest moja niedawna współpraca z właścicielem popularnej drogerii kosmetycznej, który poza dbaniem o kwestie SEO i content marketingu, postanowił wykorzystać siłę kampanii płatnych w mediach społecznościowych w swojej strategii promocyjnej.

Poniżej przedstawiam szczegółowe spojrzenie na moje działania, strategię oraz wyniki, które potwierdzają, że dobrze przemyślana kampania w mediach społecznościowych może przynieść znakomite rezultaty, niezależnie od branży czy wielkości budżetu reklamowego.

Wyniki kampanii

144 013
Przychód

Łączny przychód z kampanii

9558
Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

1507%
ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 15,07 zł przychodu

O czym przeczytasz w poniższym
case study?

  • Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miał mój klient?

  • W jaki sposób przygotowaliśmy się do akcji promocyjnej z wykorzystaniem kampanii płatnych?

  • Jakie działania podjąłem, aby wygenerować satysfakcjonujący zwrot z inwestycji na zimnym ruchu?

  • W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe?

  • Jakie rezultaty osiągnęliśmy po 10 dniach akcji promocyjnej?

4 główne cele klienta:

1. Osiągnięcie ROAS-u na poziomie 1000%.

2. Zwiększenie sprzedaży w sezonie promocyjnym wśród klientek, które nie dokonały jeszcze nigdy zakupu w sklepie.

3. Zwiększenie średniej wartości koszyka zakupów.

4. Zwiększenie interakcji pod postami reklamowymi oraz na profilu marki.

Wyzwania klienta:

1. Konkurencja z dużymi sieciami drogeryjnymi oraz sklepami internetowymi oferującymi szeroką gamę produktów.

2. Trudność w osiągnięciu pożądanego wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROAS) w kampaniach reklamowych.

3. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej i wskaźnika konwersji.

Problemy klientki

Właściciel drogerii kosmetycznej z szerokim asortymentem produktów stanął przed szeregiem wyzwań w dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce i branży beauty. Mimo prowadzenia działalności w oparciu o różnorodne strategie contentowe, takie jak blog czy kanał na YouTube, sklep napotkał trudności związane z konkurencją z dużymi sieciami drogeryjnymi oraz rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.

Kolejnym problemem była potrzeba zwiększenia ruchu na stronie sklepu oraz zaangażowania na kanałach społecznościowych przed startem akcji promocyjnej, która trwała tylko 10 dni, aby wykorzystać ten ruch, gdy rozpocznie się promocja na stronie.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę?

01
Wstępna, bezpłatna konsultacja

Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Jak cele reklamowe wybrać w kampaniach e-commerce?

Gdy zaczynałem pracę nad strategią reklamową dla drogerii, wiedziałem, że pierwszym krokiem będzie zbudowanie mocnych fundamentów, na których będę mógł oprzeć całą kampanię. Zamiast po prostu wchodzić na rynek z prostymi reklamami, chciałem stworzyć cały ekosystem działań, który będzie prowadził klienta od pierwszego kontaktu z marką, aż po dokonanie zakupu.

Podjąłem decyzję o podziale ruchu na „zimny” – czyli osoby, które dopiero odkrywają naszą markę – i „ciepły„, skupiający się na tych, którzy już znają nasze produkty lub odwiedzili stronę www.

W przypadku ruchu zimnego, skupiłem się na dwóch kluczowych celach w kampaniach:

„Zakup”, która miała na celu przekształcenie zainteresowania w bezpośrednią sprzedaż oraz „Dodanie do koszyka”, skupiającą się na tych klientach, którzy potrzebują dodatkowej motywacji do finalizacji zakupu.

Wiedziałem jednak, że sama sprzedaż to nie wszystko. Chciałem, by marka zyskała wiernych fanów, którzy nie tylko dokonają zakupu, ale również zostaną z nami na dłużej.

Dlatego stworzyłem kampanie wspierające dla ruchu zimnego z celem „aktywność”. Celem tych kampanii było zbudowanie społeczności wokół marki, zachęcenie do interakcji, lajkowania postów i angażowania się w dyskusję. Wierzyłem, że takie działania nie tylko podniosą atrakcyjność reklamy dla nowych użytkowników, ale również przyczynią się do budowy silnej relacji z klientami.

Znaczenie celu “aktywność” w kampaniach – Kiedy warto go stosować?

Kiedy myślimy o reklamach online, często koncentrujemy się wyłącznie na konwersjach, zapominając o ogromnej wartości, jaką niesie za sobą zaangażowanie użytkowników.

W przypadku kampanii pod aktywność, moim priorytetem było stworzenie treści, które przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji. Kiedy posty reklamowe zbierają liczne polubienia, komentarze czy udostępnienia, automatycznie zyskują na wiarygodności w oczach odbiorców. To podnosi ich skuteczność, sprawiając, że nawet osoby nieznające naszej marki są bardziej skłonne zaufać marce.

Remarketing w kampaniach e-commerce

Z myślą o tych, którzy już mieli kontakt z naszą marką, zaprojektowałem kampanie remarketingowe. Zamiast kierować do nich tę samą reklamę, postanowiłem podzielić działania na sześć grup użytkowników.

Niektóre z nich były skierowane do osób, które odwiedzały landing page z informacją o akcji promocyjnej. Inne koncentrowały się na tych, którzy zostawili produkty w koszyku czy też kilkukrotnie byli na stronie www, ale nie podjęli decyzji o zakupie.

Dzięki takiej segmentacji miałem pełną kontrolę nad przekazem, który docierał do każdej grupy. Pozwalało mi to nie tylko zwiększyć skuteczność kampanii, ale także dostarczać treści bardziej spersonalizowane i adekwatne do potrzeb i zachowań odbiorców.

W rezultacie każda z tych kampanii była bardziej precyzyjnie dostosowana do swojej grupy docelowej, co z kolei przekładało się na wyższą efektywność działań reklamowych.

Wyniki kampanii
z zimnego ruchu

Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 67 984 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 11,96. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 11,96 złotych przychodu.

Wyniki kampanii
z remarketingu

Przy prowadzeniu kampanii remarketingowych skupiłem się na 6 różnych zestawach reklam. Pewne z tych grup były bardziej efektywne, podczas gdy inne nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Taka strategia pozwoliła mi ocenić, które z nich są najbardziej opłacalne, przekierowując większe środki na te najbardziej efektywne. W sumie dzięki tym kampaniom uzyskaliśmy przychód w wysokości 76 028 zł, co dało nam ROAS równy 20,98.

Łączne wyniki po 10 dniach

Przez dziesięć intensywnych dni, moja strategia reklamowa wygenerowała zadowalające wyniki dla klienta. Przy inwestycji wynoszącej 9558 zł, osiągnęliśmy przychody rzędu 144 013 zł. Jest to imponujący wynik, który zdecydowanie przewyższał oczekiwania klienta.

Przy ustalonym celu ROAS na poziomie 1000%, osiągnęliśmy wartość na poziomie 1507%. W praktyce oznacza to, że każda złotówka zainwestowana w reklamę przynosiła aż 15,07 zł przychodu.

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

 

144 013 zł

Przychód

Łączny przychód z kampanii

1507 %

ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 16,36 zł przychodu

9558 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak rozpocząć współpracę?
01
Wstępna, bezpłatna konsultacja

Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    321

    Budżet reklamowy

    5021 zł

    Poznaj szczegóły
  • Przychód

    144 013 zł

    ROAS

    1507%

    Poznaj szczegóły
  • Ilość konwersji

    2914

    Koszt konwersji

    2,62 zł

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: