Strona główna / Od 0 do ponad 472 000 zł przychodu po 4 miesiącach współpracy

Od 0 do ponad 472 000 zł przychodu po 4 miesiącach współpracy

Co zrobić PRZED uruchomieniem kampanii płatnych?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że kampania marketingowa jest skuteczna? Klucz tkwi nie tylko w algorytmie czy ustawieniach reklamy, ale przede wszystkim w drodze, którą pokonuje potencjalny klient. Moje doświadczenia pokazują, że reklama na platformach takich jak Facebook Ads, czy Google Ads to tylko jedna z cegiełek skutecznej kampanii. Zapraszam do przeczytania kolejnego case study – tym razem z branży cateringów dietetycznych.

Wyniki kampanii

472 365 zł
Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach

37 859 zł
Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

1248 %
ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 12,48 zł przychodu

O czym przeczytasz w poniższym
case study?

  • Jakie cele i wyzwania marketingowe miał mój klient – właściciel cateringu dietetycznego?

  • Jakie kroki podjąłem PRZED uruchomieniem kampanii płatnych?

  • W jaki sposób testowałem zestawy reklam i reklamy w pierwszych kampaniach?

  • Jakie wyniki udało nam się osiągnąć w poszczególnych miesiącach?

4 główne cele klienta:

1. ROAS na poziomie 7 po 3 miesiącach działań

2. Obniżenie kosztu zakupu

3. Średnio 100 000 zł przychodu miesięcznie

4. Zwiększenie średniej wartości koszyka do 600 zł w IV miesiącu działań

Wyzwania klientki:

1. Rosnąca konkurencja na rynku cateringu dietetycznego.

2. Prezentacja wyróżników marki, która zatrzyma uwagę grupy docelowej.

3. Utrzymanie stałych klientów i zdobywanie nowych.

4. Dostosowanie menu do różnorodnych potrzeb i preferencji klientów.

5. Skuteczne zarządzanie kosztami marketingowymi i cenami.ych potrzeb i preferencji klientów.

6. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy i marki w mediach społecznościowych.

Problemy klienta

Mój klient rozpoczął ze mną współpracę, ponieważ zauważał rosnący problem związany ze swoim marketingiem. Wiedział dobrze, że w dobie Internetu i mediów społecznościowych, ważne jest, aby być obecnym w sieci i pozyskiwać klientów przez kampanie płatne m.in. kampanie na Facebooku. Niestety, nie jest to łatwe zadanie, ponieważ konkurencja w tej branży jest coraz większa, a koszt dotarcia z reklamą do użytkowników Facebooka wciąż rośnie.

Ponadto, klienci cateringów dietetycznych oczekują coraz lepszej jakości usług i bardziej zindywidualizowanego podejścia, co utrudniało proces pozyskiwania nowych klientów.

W efekcie, pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie stałych klientów stawało się coraz większym wyzwaniem dla właściciela firmy.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę

01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Pierwsze kroki w kampaniach: Zrozumienie grupy docelowej

Na początku mojej współpracy z klientem, nie skupiłem się od razu na uruchomieniu kampanii w systemie reklamowym. Zamiast tego, skoncentrowałem się na stworzeniu właściwej strategii, która pozwoliłaby lepiej poznać potrzeby i cele grupy docelowej. Dlatego też, wspólnie z klientem i jego zespołem opracowaliśmy persony zakupowe klientów oraz przeprowadziłem kampanię ASK, aby zrozumieć problemy i wartości potencjalnych klientów.

Dzięki temu, że dokładnie poznałem grupę docelową, mogłem skupić się na komunikacji związanej z problemami grupy docelowej i prezentacją wyróżników marki cateringowej klienta. W tym celu przeprowadziłem dodatkowy audyt strony internetowej, aby jeszcze lepiej ukazać to, co wyróżnia markę klienta i miało realną wartość dla potencjalnych klientów.

Dopiero po tym, rozpocząłem działania w systemie reklamowym Facebooka, gdzie przetestowałem różne zestawy reklam na ruchu zimnym i dokonałem segmentacji ruchu ciepłego (remarketingu).

Grupy podobne (LAA): Maksymalizowanie potencjału reklamowego

Oprócz testowania i dostosowywania reklam dla różnych grup docelowych, stworzyłem i przetestowałem grupy podobne (LAA), aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy.

Działania i wyniki w pierwszym miesiącu

W czerwcu podjąłem wiele działań, aby dokładnie zrozumieć grupy docelowe i wzmocnić wyniki kampanii reklamowych. Byłem skoncentrowany na odpowiednim podziale ruchu na zimny i remarketing, co pozwoliło mi na przetestowanie różnych grup docelowych. Dzięki temu byłem w stanie znaleźć najlepsze miejsca do skalowania wyników w przyszłości. Efekty tych działań prezentowały się w następujący sposób:

→ W ramach kampanii reklamowych wydałem 4 961 zł

→ Klient odnotował przychód z reklam w wysokości 47 589 zł

→ ROAS (zwrot z inwestycji w reklamę) wyniósł 9,59

Działania i wyniki w drugim miesiącu

Lipiec był również miesiącem testowania, gdzie eksperymentowałem z różnymi grupami docelowymi i optymalizacją kampanii. Dzięki temu udało się wygenerować 50 452 zł przychodu przy ROAS-ie na poziomie 8,85. Budżet reklamowy w lipcu wyniósł 5 703 zł.

 

Działania i wyniki w trzecim miesiącu

Zebrane dane z poprzednich miesięcy oraz wnioski do dalszej optymalizacji pozwoliły w sierpniu stopniowo skalować budżet reklamowy. Nasze wspólne starania przyniosły przychód z reklam w wysokości 81 647 zł przy wydatkach na reklamę w wysokości 7 042 zł, co oznacza ROAS na poziomie 11,59.

Działania i wyniki w czwartym miesiącu

Największym sukcesem okazał się wrzesień, gdzie zdecydowaliśmy z klientem na zwiększenie budżetu reklamowego, aby w pełni wykorzystać potencjał naszych kampanii. I muszę powiedzieć, że to był najlepszy wybór! Przychód wyniósł aż 292 677 zł przy wydatkach na reklamę w wysokości 20 153 zł, co daje ROAS na poziomie 14,52.

 

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

W okresie czerwiec-wrzesień moje działania reklamowe osiągnęły zadowalające rezultaty. Przełożyły się one ponad 35 000 kliknięć w reklamy i doprowadziły do aż 782 udanych transakcji, z których średnia wartość koszyka wyniosła 604 zł. To jednak nie koniec dobrych wiadomości.

Przy inwestycji w reklamę w kwocie 37 859 zł, udało się wygenerować przychód na poziomie aż 472 365 zł, co oznacza, że ROAS osiągnął wartość 12,48.

472 365 zł

Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach

1248 %

ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 12,48 zł przychodu

37 859 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak zacząć współpracę?
01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    810

    Koszt leada

    31,86 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    113

    Koszt leada

    48,51 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    321

    Budżet reklamowy

    5021 zł

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: