Wyniki kampanii
Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
1 zł wydana na reklamę
generowała 12,48 zł przychodu
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie cele i wyzwania marketingowe miał mój klient – właściciel cateringu dietetycznego?
Jakie kroki podjąłem PRZED uruchomieniem kampanii płatnych?
W jaki sposób testowałem zestawy reklam i reklamy w pierwszych kampaniach?
Jakie wyniki udało nam się osiągnąć w poszczególnych miesiącach?
4 główne cele klienta:
1. ROAS na poziomie 7 po 3 miesiącach działań
2. Obniżenie kosztu zakupu
3. Średnio 100 000 zł przychodu miesięcznie
4. Zwiększenie średniej wartości koszyka do 600 zł w IV miesiącu działań
Wyzwania klientki:
1. Rosnąca konkurencja na rynku cateringu dietetycznego.
2. Prezentacja wyróżników marki, która zatrzyma uwagę grupy docelowej.
3. Utrzymanie stałych klientów i zdobywanie nowych.
4. Dostosowanie menu do różnorodnych potrzeb i preferencji klientów.
5. Skuteczne zarządzanie kosztami marketingowymi i cenami.ych potrzeb i preferencji klientów.
6. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy i marki w mediach społecznościowych.
Problemy klienta
Mój klient rozpoczął ze mną współpracę, ponieważ zauważał rosnący problem związany ze swoim marketingiem. Wiedział dobrze, że w dobie Internetu i mediów społecznościowych, ważne jest, aby być obecnym w sieci i pozyskiwać klientów przez kampanie płatne m.in. kampanie na Facebooku. Niestety, nie jest to łatwe zadanie, ponieważ konkurencja w tej branży jest coraz większa, a koszt dotarcia z reklamą do użytkowników Facebooka wciąż rośnie.
Ponadto, klienci cateringów dietetycznych oczekują coraz lepszej jakości usług i bardziej zindywidualizowanego podejścia, co utrudniało proces pozyskiwania nowych klientów.
W efekcie, pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie stałych klientów stawało się coraz większym wyzwaniem dla właściciela firmy.
Jak rozpocząć współpracę
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Pierwsze kroki w kampaniach: Zrozumienie grupy docelowej
Na początku mojej współpracy z klientem, nie skupiłem się od razu na uruchomieniu kampanii w systemie reklamowym. Zamiast tego, skoncentrowałem się na stworzeniu właściwej strategii, która pozwoliłaby lepiej poznać potrzeby i cele grupy docelowej. Dlatego też, wspólnie z klientem i jego zespołem opracowaliśmy persony zakupowe klientów oraz przeprowadziłem kampanię ASK, aby zrozumieć problemy i wartości potencjalnych klientów.
Dzięki temu, że dokładnie poznałem grupę docelową, mogłem skupić się na komunikacji związanej z problemami grupy docelowej i prezentacją wyróżników marki cateringowej klienta. W tym celu przeprowadziłem dodatkowy audyt strony internetowej, aby jeszcze lepiej ukazać to, co wyróżnia markę klienta i miało realną wartość dla potencjalnych klientów.
Dopiero po tym, rozpocząłem działania w systemie reklamowym Facebooka, gdzie przetestowałem różne zestawy reklam na ruchu zimnym i dokonałem segmentacji ruchu ciepłego (remarketingu).
Grupy podobne (LAA): Maksymalizowanie potencjału reklamowego
Oprócz testowania i dostosowywania reklam dla różnych grup docelowych, stworzyłem i przetestowałem grupy podobne (LAA), aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy.
Działania i wyniki w pierwszym miesiącu
W czerwcu podjąłem wiele działań, aby dokładnie zrozumieć grupy docelowe i wzmocnić wyniki kampanii reklamowych. Byłem skoncentrowany na odpowiednim podziale ruchu na zimny i remarketing, co pozwoliło mi na przetestowanie różnych grup docelowych. Dzięki temu byłem w stanie znaleźć najlepsze miejsca do skalowania wyników w przyszłości. Efekty tych działań prezentowały się w następujący sposób:
→ W ramach kampanii reklamowych wydałem 4 961 zł
→ Klient odnotował przychód z reklam w wysokości 47 589 zł
→ ROAS (zwrot z inwestycji w reklamę) wyniósł 9,59
Działania i wyniki w drugim miesiącu
Lipiec był również miesiącem testowania, gdzie eksperymentowałem z różnymi grupami docelowymi i optymalizacją kampanii. Dzięki temu udało się wygenerować 50 452 zł przychodu przy ROAS-ie na poziomie 8,85. Budżet reklamowy w lipcu wyniósł 5 703 zł.
Działania i wyniki w trzecim miesiącu
Zebrane dane z poprzednich miesięcy oraz wnioski do dalszej optymalizacji pozwoliły w sierpniu stopniowo skalować budżet reklamowy. Nasze wspólne starania przyniosły przychód z reklam w wysokości 81 647 zł przy wydatkach na reklamę w wysokości 7 042 zł, co oznacza ROAS na poziomie 11,59.
Działania i wyniki w czwartym miesiącu
Największym sukcesem okazał się wrzesień, gdzie zdecydowaliśmy z klientem na zwiększenie budżetu reklamowego, aby w pełni wykorzystać potencjał naszych kampanii. I muszę powiedzieć, że to był najlepszy wybór! Przychód wyniósł aż 292 677 zł przy wydatkach na reklamę w wysokości 20 153 zł, co daje ROAS na poziomie 14,52.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
W okresie czerwiec-wrzesień moje działania reklamowe osiągnęły zadowalające rezultaty. Przełożyły się one ponad 35 000 kliknięć w reklamy i doprowadziły do aż 782 udanych transakcji, z których średnia wartość koszyka wyniosła 604 zł. To jednak nie koniec dobrych wiadomości.
Przy inwestycji w reklamę w kwocie 37 859 zł, udało się wygenerować przychód na poziomie aż 472 365 zł, co oznacza, że ROAS osiągnął wartość 12,48.
472 365 zł
Przychód
Łączny przychód z kampanii
po 4 miesiącach
1248 %
ROAS
1 zł wydana na reklamę
generowała 12,48 zł przychodu
37 859 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.