Strona główna / Ponad 313 00 zł przychodu przy ROAS-ie 1678% dla sklepu e-commerce

Ponad 313 00 zł przychodu przy ROAS-ie 1678% dla sklepu
e-commerce

Optymalizacja budżetu reklamowego w kampaniach dla sklepów e-commerce – jak to zrobić?

Żyjemy w czasach, gdy sklepy e-commerce odgrywają kluczową rolę w handlu. Prowadzenie takiego biznesu wiąże się jednak z wyzwaniami, jak pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży czy utrzymanie lojalności klientów. Właściciel sklepu z obuwiem, z którym współpracowałem, chciał zwiększyć przychód z kampanii reklamowych, dlatego poprosił mnie o pomoc. W tym case study przedstawię, jakie kroki podjąłem, aby pomóc mojemu klientowi osiągnąć zamierzone cele i zwiększyć jego sukces w świecie e-commerce.

Wyniki kampanii

313 907 zł
Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu

18 699 zł
Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

1678%
ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu

O czym przeczytasz w poniższym
case study?

  • Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miał mój klient?

  • Jakie główne wyzwania i problemy chciał rozwiązać właściciel sklepu?

  • Jakie działania podjąłem, aby wygenerować zadowalający zwrot z inwestycji z zimnego ruchu?

  • W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe pod konwersję oraz kampanie dynamiczne?

  • Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć w pierwszym miesiącu współpracy?

5 głównych celów klienta:

1. Rozpoczęcie sprzedaży na zimnym ruchu za pomocą reklam

2. Osiągnięcie ROAS-u na poziomie min. 13 w ciągu pierwszego miesiąca współpracy

3. Uzyskanie min. 250 000 zł przychodu z reklam po 30 dniach

4. Zwiększenie średniej wartości koszyka o minimum 20% w ciągu pierwszego miesiąca współpracy

5. Obniżenie kosztu dodania produktu do koszyka oraz zakupu o minimum 15% w ciągu miesiąca

Wyzwania klienta:

1. Szybko zmieniające się preferencje klientów – klienci sklepu oczekiwali coraz bardziej spersonalizowanej obsługi, a ich potrzeby i preferencje szybko się zmieniały. Właściciel sklepu internetowego musiał być w stanie na bieżąco dostosowywać swoje kampanie i strategie do tych zmian.

2. Skomplikowana analiza danych – analiza wyników kampanii reklamowych była dla klienta skomplikowana i czasochłonna

3. Konieczność ciągłej optymalizacji – kampanie reklamowe wymagają ciągłej optymalizacji i dostosowywania, co może być czasochłonne, przez co klient nie była w stanie przeznaczać wystarczającej ilości czasu na optymalizację kampanii

4. Szybka rotacja produktów – e-commerce charakteryzował się szybką rotacją produktów, co wymagało od właściciela ciągłej aktualizacji oferty i dostosowywania kampanii marketingowych do nowych produktów.

Problemy klienta

Właściciel sklepu zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Jego sklep oferował produkty wysokiej jakości, ale dotychczas prowadził reklamy samodzielnie.

Postanowił powierzyć mi prowadzenie kampanii, aby lepiej dostosować reklamy do potrzeb klientów i prezentować wyróżniki produktów.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę

01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Optymalizacja obecnych kampanii oraz testy

W trakcie współpracy nad kampaniami sklepu e-commerce, skoncentrowałem się na optymalizacji istniejących kampanii i testowaniu nowych rozwiązań. Podzieliłem działania na trzy segmenty, aby lepiej zoptymalizować kampanie na Facebooku.

Segment I – Kampanie na zimny ruch

Na początek przeanalizowałem dane dotyczące zainteresowań potencjalnych klientów i stworzyłem 3 zestawy reklam, korzystając z tych informacji. Wybrałem również dwa zestawy reklam, które zostały targetowane na grupy podobne do 1% i 5%. Dzięki temu skutecznie dotarłem do większej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie kontrolując budżet reklamowy.

Segment II – Kampanie remarketingowe

W ramach kampanii remarketingowych, wykorzystałem 5 zestawów reklam, opartych na segmentacji użytkowników według lejka sprzedażowo-marketingowego. Pozwoliło mi to dotrzeć do użytkowników, którzy byli już zainteresowani produktami w sklepie, ale jeszcze nie dokonali zakupu.

Segment III – Sprzedaż z katalogu

Wprowadziłem również zmiany, które pozwoliły na testowanie kampanii dynamicznych w dwóch różnych zestawach reklam.


Pierwszy z nich był skierowany do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 3 dni, natomiast drugi do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 14 dni, ale wykluczając osoby z pierwszego zestawu. Dzięki temu zoptymalizowałem wykorzystanie budżetu reklamowego i osiągnąłem lepsze wyniki.

Dzięki moim działaniom w zakresie reklam dla e-commerce, udało mi się zoptymalizować kampanie płatne i lepiej wykorzystać budżet reklamowy. Sklep internetowy zaczął osiągać wyższe wyniki sprzedażowe.

Wyniki kampanii
z zimnego ruchu

Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 116 734 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 10,45. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 10,45 złotych przychodu.

Wyniki kampanii
z remarketingu

Kampanie remarketingowe targetowałem na 5 różnych zestawów reklam. Niektóre z zestawów reklam generowały lepsze wyniki, inne natomiast nie spełniały naszych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu mogłem przetestować, które z nich generują najlepsze wyniki i tam przeznaczyć większy budżet reklamowy. Łącznie kampanie remarketingowe wygenerowały 44 954 zł przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 13.90.

Wyniki kampanii z celem „sprzedaż z katalogu”

Dzięki podzieleniu remarketingu na 2 zestawy reklam przy sprzedaży z katalogu, okazało się, że pierwszy z zestawów generuje zdecydowanie lepsze wyniki względem drugiego. Zestawy reklam generowały odpowiednio ROAS na poziomie 42.11 oraz 27.28. Łącznie kampanie z celem „sprzedaż z katalogu” wygenerowały na remarketingu 149 867 zł przychodu.

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

Zoptymalizowanie kampanii sklepu e-commerce na Facebooku zaowocowało znaczącym wzrostem liczby zakupów i zwiększeniem przychodu w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.

W tym czasie udało się wygenerować aż 490 zakupów, co przekłada się na łączny przychód w wysokości 313 907 zł.
W szczególności kampanie remarketingowe przyczyniły się do osiągnięcia tych wyników. Systematyczne dodawanie nowych kreacji pozwoliło na uniknięcie zbyt częstego wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi.

313 907 zł

Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu

1678 %

ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu

18 699 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak rozpocząć współpracę?
01
Wstępna, bezpłatna konsultacja

Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    7590

    Koszt leada

    17,37 zł

    Poznaj szczegóły
  • Przychód

    681k zł

    ROAS

    1467%

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    810

    Koszt leada

    31,86 zł

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: