Strona główna / Ponad 313 00 zł przychodu przy ROAS-ie 1678% dla sklepu e-commerce

Ponad 313 00 zł przychodu przy ROAS-ie 1678% dla sklepu
e-commerce

Optymalizacja budżetu reklamowego w kampaniach dla sklepów e-commerce – jak to zrobić?

Żyjemy w czasach, gdy sklepy e-commerce odgrywają kluczową rolę w handlu. Prowadzenie takiego biznesu wiąże się jednak z wyzwaniami, jak pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży czy utrzymanie lojalności klientów. Właścicielka sklepu e-commerce z produktami dla dzieci, z którym współpracowałem, chciała zwiększyć przychód z kampanii reklamowych, dlatego poprosiła mnie o pomoc. W tym case study przedstawię, jakie kroki podjąłem, aby pomóc mojej klientce osiągnąć zamierzone cele i zwiększyć jej sukces w świecie e-commerce.

Wyniki kampanii

313 907 zł
Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu

18 699 zł
Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

1678%
ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu

O czym przeczytasz w poniższym
case study?

  • Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miała moja klientka?

  • Jakie główne wyzwania i problemy chciała rozwiązać właścicielka sklepu?

  • Jakie działania podjąłem, aby wygenerować zadowalający zwrot z inwestycji z zimnego ruchu?

  • W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe pod konwersję oraz kampanie dynamiczne?

  • Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć w pierwszym miesiącu współpracy?

5 głównych celów klientki:

1. Rozpoczęcie sprzedaży na zimnym ruchu za pomocą reklam

2. Osiągnięcie ROAS-u na poziomie min. 13 w ciągu pierwszego miesiąca współpracy

3. Uzyskanie min. 250 000 zł przychodu z reklam po 30 dniach

4. Zwiększenie średniej wartości koszyka o minimum 20% w ciągu pierwszego miesiąca współpracy

5. Obniżenie kosztu dodania produktu do koszyka oraz zakupu o minimum 15% w ciągu miesiąca

Wyzwania klientki:

1. Szybko zmieniające się preferencje klientów – klienci sklepu oczekiwali coraz bardziej spersonalizowanej obsługi, a ich potrzeby i preferencje szybko się zmieniały. Właścicielka sklepu internetowego musiała być w stanie na bieżąco dostosowywać swoje kampanie i strategie do tych zmian.

2. Skomplikowana analiza danych – analiza wyników kampanii reklamowych była dla klientki skomplikowana i czasochłonna

3. Konieczność ciągłej optymalizacji – kampanie reklamowe wymagają ciągłej optymalizacji i dostosowywania, co może być czasochłonne, przez co klientka nie była w stanie przeznaczać wystarczającej ilości czasu na optymalizację kampanii

4. Szybka rotacja produktów – e-commerce charakteryzował się szybką rotacją produktów, co wymagało od właścicielki sklepu ciągłej aktualizacji oferty i dostosowywania kampanii marketingowych do nowych produktów.

Problemy klientki

Właścicielka sklepu z produktami dla dzieci zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Jej sklep oferował produkty wysokiej jakości, ale dotychczas prowadziła reklamy samodzielnie, głównie wykorzystując remarketing dynamiczny.

Postanowiła powierzyć mi prowadzenie kampanii, aby lepiej dostosować reklamy do potrzeb klientów i prezentować wyróżniki produktów.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę

01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Optymalizacja obecnych kampanii oraz testy

W trakcie współpracy nad kampaniami sklepu e-commerce z produktami dziecięcymi, skoncentrowałem się na optymalizacji istniejących kampanii i testowaniu nowych rozwiązań. Podzieliłem działania na trzy segmenty, aby lepiej zoptymalizować kampanie na Facebooku.

Segment I – Kampanie na zimny ruch

Na początek przeanalizowałem dane dotyczące zainteresowań potencjalnych klientów i stworzyłem 3 zestawy reklam, korzystając z tych informacji. Wybrałem również dwa zestawy reklam, które zostały targetowane na grupy podobne do 1% i 5%. Dzięki temu skutecznie dotarłem do większej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie kontrolując budżet reklamowy.

Segment II – Kampanie remarketingowe

W ramach kampanii remarketingowych, wykorzystałem 5 zestawów reklam, opartych na segmentacji użytkowników według lejka sprzedażowo-marketingowego. Pozwoliło mi to dotrzeć do użytkowników, którzy byli już zainteresowani produktami w sklepie, ale jeszcze nie dokonali zakupu.

Segment III – Sprzedaż z katalogu

Wprowadziłem również zmiany, które pozwoliły na testowanie kampanii dynamicznych w dwóch różnych zestawach reklam.


Pierwszy z nich był skierowany do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 3 dni, natomiast drugi do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 14 dni, ale wykluczając osoby z pierwszego zestawu. Dzięki temu zoptymalizowałem wykorzystanie budżetu reklamowego i osiągnąłem lepsze wyniki.

Dzięki moim działaniom w zakresie reklam dla e-commerce, udało mi się zoptymalizować kampanie płatne i lepiej wykorzystać budżet reklamowy. Sklep internetowy z produktami dziecięcymi zaczął osiągać wyższe wyniki sprzedażowe.

Wyniki kampanii
z zimnego ruchu

Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 116 734 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 10,45. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 10,45 złotych przychodu.

Wyniki kampanii
z remarketingu

Kampanie remarketingowe targetowałem na 5 różnych zestawów reklam. Niektóre z zestawów reklam generowały lepsze wyniki, inne natomiast nie spełniały naszych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu mogłem przetestować, które z nich generują najlepsze wyniki i tam przeznaczyć większy budżet reklamowy. Łącznie kampanie remarketingowe wygenerowały 44 954 zł przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 13.90.

Wyniki kampanii z celem „sprzedaż z katalogu”

Dzięki podzieleniu remarketingu na 2 zestawy reklam przy sprzedaży z katalogu, okazało się, że pierwszy z zestawów generuje zdecydowanie lepsze wyniki względem drugiego. Zestawy reklam generowały odpowiednio ROAS na poziomie 42.11 oraz 27.28. Łącznie kampanie z celem „sprzedaż z katalogu” wygenerowały na remarketingu 149 867 zł przychodu.

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

Zoptymalizowanie kampanii sklepu e-commerce na Facebooku zaowocowało znaczącym wzrostem liczby zakupów i zwiększeniem przychodu w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.

W tym czasie udało się wygenerować aż 490 zakupów, co przekłada się na łączny przychód w wysokości 313 907 zł.
W szczególności kampanie remarketingowe przyczyniły się do osiągnięcia tych wyników. Systematyczne dodawanie nowych kreacji pozwoliło na uniknięcie zbyt częstego wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi.

313 907 zł

Przychód

Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu

1678 %

ROAS

1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu

18 699 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak rozpocząć współpracę?
01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    113

    Koszt leada

    48,51 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    321

    Budżet reklamowy

    5021 zł

    Poznaj szczegóły
  • Przychód

    144 013 zł

    ROAS

    1507%

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: