Wyniki kampanii
Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miała moja klientka?
Jakie główne wyzwania i problemy chciała rozwiązać właścicielka sklepu?
Jakie działania podjąłem, aby wygenerować zadowalający zwrot z inwestycji z zimnego ruchu?
W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe pod konwersję oraz kampanie dynamiczne?
Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć w pierwszym miesiącu współpracy?
5 głównych celów klientki:
1. Rozpoczęcie sprzedaży na zimnym ruchu za pomocą reklam
2. Osiągnięcie ROAS-u na poziomie min. 13 w ciągu pierwszego miesiąca współpracy
3. Uzyskanie min. 250 000 zł przychodu z reklam po 30 dniach
4. Zwiększenie średniej wartości koszyka o minimum 20% w ciągu pierwszego miesiąca współpracy
5. Obniżenie kosztu dodania produktu do koszyka oraz zakupu o minimum 15% w ciągu miesiąca
Wyzwania klientki:
1. Szybko zmieniające się preferencje klientów – klienci sklepu oczekiwali coraz bardziej spersonalizowanej obsługi, a ich potrzeby i preferencje szybko się zmieniały. Właścicielka sklepu internetowego musiała być w stanie na bieżąco dostosowywać swoje kampanie i strategie do tych zmian.
2. Skomplikowana analiza danych – analiza wyników kampanii reklamowych była dla klientki skomplikowana i czasochłonna
3. Konieczność ciągłej optymalizacji – kampanie reklamowe wymagają ciągłej optymalizacji i dostosowywania, co może być czasochłonne, przez co klientka nie była w stanie przeznaczać wystarczającej ilości czasu na optymalizację kampanii
4. Szybka rotacja produktów – e-commerce charakteryzował się szybką rotacją produktów, co wymagało od właścicielki sklepu ciągłej aktualizacji oferty i dostosowywania kampanii marketingowych do nowych produktów.
Problemy klientki
Właścicielka sklepu z produktami dla dzieci zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Jej sklep oferował produkty wysokiej jakości, ale dotychczas prowadziła reklamy samodzielnie, głównie wykorzystując remarketing dynamiczny.
Postanowiła powierzyć mi prowadzenie kampanii, aby lepiej dostosować reklamy do potrzeb klientów i prezentować wyróżniki produktów.
Jak rozpocząć współpracę
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Optymalizacja obecnych kampanii oraz testy
W trakcie współpracy nad kampaniami sklepu e-commerce z produktami dziecięcymi, skoncentrowałem się na optymalizacji istniejących kampanii i testowaniu nowych rozwiązań. Podzieliłem działania na trzy segmenty, aby lepiej zoptymalizować kampanie na Facebooku.
Segment I – Kampanie na zimny ruch
Na początek przeanalizowałem dane dotyczące zainteresowań potencjalnych klientów i stworzyłem 3 zestawy reklam, korzystając z tych informacji. Wybrałem również dwa zestawy reklam, które zostały targetowane na grupy podobne do 1% i 5%. Dzięki temu skutecznie dotarłem do większej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie kontrolując budżet reklamowy.
Segment II – Kampanie remarketingowe
W ramach kampanii remarketingowych, wykorzystałem 5 zestawów reklam, opartych na segmentacji użytkowników według lejka sprzedażowo-marketingowego. Pozwoliło mi to dotrzeć do użytkowników, którzy byli już zainteresowani produktami w sklepie, ale jeszcze nie dokonali zakupu.
Segment III – Sprzedaż z katalogu
Wprowadziłem również zmiany, które pozwoliły na testowanie kampanii dynamicznych w dwóch różnych zestawach reklam.
Pierwszy z nich był skierowany do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 3 dni, natomiast drugi do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 14 dni, ale wykluczając osoby z pierwszego zestawu. Dzięki temu zoptymalizowałem wykorzystanie budżetu reklamowego i osiągnąłem lepsze wyniki.
Dzięki moim działaniom w zakresie reklam dla e-commerce, udało mi się zoptymalizować kampanie płatne i lepiej wykorzystać budżet reklamowy. Sklep internetowy z produktami dziecięcymi zaczął osiągać wyższe wyniki sprzedażowe.
Wyniki kampanii
z zimnego ruchu
Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 116 734 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 10,45. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 10,45 złotych przychodu.
Wyniki kampanii
z remarketingu
Kampanie remarketingowe targetowałem na 5 różnych zestawów reklam. Niektóre z zestawów reklam generowały lepsze wyniki, inne natomiast nie spełniały naszych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu mogłem przetestować, które z nich generują najlepsze wyniki i tam przeznaczyć większy budżet reklamowy. Łącznie kampanie remarketingowe wygenerowały 44 954 zł przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 13.90.
Wyniki kampanii z celem „sprzedaż z katalogu”
Dzięki podzieleniu remarketingu na 2 zestawy reklam przy sprzedaży z katalogu, okazało się, że pierwszy z zestawów generuje zdecydowanie lepsze wyniki względem drugiego. Zestawy reklam generowały odpowiednio ROAS na poziomie 42.11 oraz 27.28. Łącznie kampanie z celem „sprzedaż z katalogu” wygenerowały na remarketingu 149 867 zł przychodu.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
Zoptymalizowanie kampanii sklepu e-commerce na Facebooku zaowocowało znaczącym wzrostem liczby zakupów i zwiększeniem przychodu w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.
W tym czasie udało się wygenerować aż 490 zakupów, co przekłada się na łączny przychód w wysokości 313 907 zł.
W szczególności kampanie remarketingowe przyczyniły się do osiągnięcia tych wyników. Systematyczne dodawanie nowych kreacji pozwoliło na uniknięcie zbyt częstego wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi.
313 907 zł
Przychód
Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu
1678 %
ROAS
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu
18 699 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.