Wyniki kampanii
Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie cele odnośnie przychodów i ROAS-u miał mój klient?
Jakie główne wyzwania i problemy chciał rozwiązać właściciel sklepu?
Jakie działania podjąłem, aby wygenerować zadowalający zwrot z inwestycji z zimnego ruchu?
W jaki sposób optymalizowałem kampanie remarketingowe pod konwersję oraz kampanie dynamiczne?
Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć w pierwszym miesiącu współpracy?
5 głównych celów klienta:
1. Rozpoczęcie sprzedaży na zimnym ruchu za pomocą reklam
2. Osiągnięcie ROAS-u na poziomie min. 13 w ciągu pierwszego miesiąca współpracy
3. Uzyskanie min. 250 000 zł przychodu z reklam po 30 dniach
4. Zwiększenie średniej wartości koszyka o minimum 20% w ciągu pierwszego miesiąca współpracy
5. Obniżenie kosztu dodania produktu do koszyka oraz zakupu o minimum 15% w ciągu miesiąca
Wyzwania klienta:
1. Szybko zmieniające się preferencje klientów – klienci sklepu oczekiwali coraz bardziej spersonalizowanej obsługi, a ich potrzeby i preferencje szybko się zmieniały. Właściciel sklepu internetowego musiał być w stanie na bieżąco dostosowywać swoje kampanie i strategie do tych zmian.
2. Skomplikowana analiza danych – analiza wyników kampanii reklamowych była dla klienta skomplikowana i czasochłonna
3. Konieczność ciągłej optymalizacji – kampanie reklamowe wymagają ciągłej optymalizacji i dostosowywania, co może być czasochłonne, przez co klient nie była w stanie przeznaczać wystarczającej ilości czasu na optymalizację kampanii
4. Szybka rotacja produktów – e-commerce charakteryzował się szybką rotacją produktów, co wymagało od właściciela ciągłej aktualizacji oferty i dostosowywania kampanii marketingowych do nowych produktów.
Problemy klienta
Właściciel sklepu zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Jego sklep oferował produkty wysokiej jakości, ale dotychczas prowadził reklamy samodzielnie.
Postanowił powierzyć mi prowadzenie kampanii, aby lepiej dostosować reklamy do potrzeb klientów i prezentować wyróżniki produktów.
Jak rozpocząć współpracę
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Optymalizacja obecnych kampanii oraz testy
W trakcie współpracy nad kampaniami sklepu e-commerce, skoncentrowałem się na optymalizacji istniejących kampanii i testowaniu nowych rozwiązań. Podzieliłem działania na trzy segmenty, aby lepiej zoptymalizować kampanie na Facebooku.
Segment I – Kampanie na zimny ruch
Na początek przeanalizowałem dane dotyczące zainteresowań potencjalnych klientów i stworzyłem 3 zestawy reklam, korzystając z tych informacji. Wybrałem również dwa zestawy reklam, które zostały targetowane na grupy podobne do 1% i 5%. Dzięki temu skutecznie dotarłem do większej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie kontrolując budżet reklamowy.
Segment II – Kampanie remarketingowe
W ramach kampanii remarketingowych, wykorzystałem 5 zestawów reklam, opartych na segmentacji użytkowników według lejka sprzedażowo-marketingowego. Pozwoliło mi to dotrzeć do użytkowników, którzy byli już zainteresowani produktami w sklepie, ale jeszcze nie dokonali zakupu.
Segment III – Sprzedaż z katalogu
Wprowadziłem również zmiany, które pozwoliły na testowanie kampanii dynamicznych w dwóch różnych zestawach reklam.
Pierwszy z nich był skierowany do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 3 dni, natomiast drugi do osób, które dodają produkty do koszyka lub wyświetlają je w ciągu 14 dni, ale wykluczając osoby z pierwszego zestawu. Dzięki temu zoptymalizowałem wykorzystanie budżetu reklamowego i osiągnąłem lepsze wyniki.
Dzięki moim działaniom w zakresie reklam dla e-commerce, udało mi się zoptymalizować kampanie płatne i lepiej wykorzystać budżet reklamowy. Sklep internetowy zaczął osiągać wyższe wyniki sprzedażowe.
Wyniki kampanii
z zimnego ruchu
Wyniki kampanii w zimnym ruchu były zadowalające – osiągnęły przychód w wysokości 116 734 złotych, co potwierdza ich efektywność. Również warto zwrócić uwagę na wysoki ROAS (zwrot z inwestycji), który osiągnął wartość 10,45. Oznacza to, że każda wydana złotówka na reklamę generowała 10,45 złotych przychodu.
Wyniki kampanii
z remarketingu
Kampanie remarketingowe targetowałem na 5 różnych zestawów reklam. Niektóre z zestawów reklam generowały lepsze wyniki, inne natomiast nie spełniały naszych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu mogłem przetestować, które z nich generują najlepsze wyniki i tam przeznaczyć większy budżet reklamowy. Łącznie kampanie remarketingowe wygenerowały 44 954 zł przychodu, co przełożyło się na ROAS na poziomie 13.90.
Wyniki kampanii z celem „sprzedaż z katalogu”
Dzięki podzieleniu remarketingu na 2 zestawy reklam przy sprzedaży z katalogu, okazało się, że pierwszy z zestawów generuje zdecydowanie lepsze wyniki względem drugiego. Zestawy reklam generowały odpowiednio ROAS na poziomie 42.11 oraz 27.28. Łącznie kampanie z celem „sprzedaż z katalogu” wygenerowały na remarketingu 149 867 zł przychodu.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
Zoptymalizowanie kampanii sklepu e-commerce na Facebooku zaowocowało znaczącym wzrostem liczby zakupów i zwiększeniem przychodu w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.
W tym czasie udało się wygenerować aż 490 zakupów, co przekłada się na łączny przychód w wysokości 313 907 zł.
W szczególności kampanie remarketingowe przyczyniły się do osiągnięcia tych wyników. Systematyczne dodawanie nowych kreacji pozwoliło na uniknięcie zbyt częstego wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi.
313 907 zł
Przychód
Łączny przychód z kampanii
po 1 miesiącu
1678 %
ROAS
1 zł wydana na reklamę
generowała 16,78 zł przychodu
18 699 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jeśli zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie, zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.