Strona główna / Ponad 800 kontaktów przy CPL na poziomie 23 zł

Ponad 800 kontaktów przy CPL na poziomie 23 zł

Jak obniżyłem koszt leada o 33% przy zwiększeniu jego jakości?

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że zawiodłeś się na współpracy z agencją marketingową lub freelancerem? Właściciele klubów fitness, z którymi współpracowałem, również mieli taki problem. Poprzedni specjalista tworząc kampanię reklamową nie zdołał spełnić ich oczekiwań. Jakie kroki podjąłem, aby osiągnąć ambitne cele klienta? O tym przeczytasz w poniższym case study.

Miłej lektury!

Wyniki kampanii

814
Ilość leadów

Łączna ilość leadów po 2 miesiącach

23 zł
Kosz leada

Średni koszt pozyskania leada z kampanii

18 722 zł
Budżet reklamowy

Łączny budżet reklamowy
wydany na kampanie

O czym przeczytasz w poniższym
case study?

  • Jakie cele i wyzwania marketingowe mieli właściciele klubu fitness?

  • Jakie kroki podjąłem przed rozpoczęciem kampanii leadowych?

  • Na co należy zwrócić uwagę przed uruchomieniem kampanii pod pozyskiwanie leadów na Facebooku?

  • W jaki sposób obniżyłem koszt leada o 33% w ciągu 2 miesięcy?

  • W jaki sposób zwiększyłem wskaźnik klikalności w reklamę o prawie 300%?

4 główne cele klienta:

1. Uzyskanie minimum 300 formularzy kontaktowych przy koszcie za leada na poziomie 30 zł

2. Zwiększenie wskaźnika klikalności w reklamy (wskaźnik CTR)

3. Wydanie 9000 zł na promocję wszystkich klubów w pierwszym miesiącu wspólnych działań

4. Testowanie nowych formatów reklamowych

Wyzwania klientki:

1. Zwiększenie ilości umówionych wizyt: wysłanie formularza kontaktowego od potencjalnych klientów jest tylko pierwszym krokiem, ważne jest, aby skutecznie konwertować te kontakty na rzeczywiste wizyty w klubie

2. Konkurencja “sieciówek”: branża fitness jest bardzo konkurencyjna, co oznacza, że ​​konkurencja jest bardzo duża, co utrudnia dotarcie do klientów

3. Sezonowość: sezonowość branży fitness utrudniała utrzymanie stabilnej sprzedaży i dotarcie do klientów w okresach niższego popytu

4. Trudność w mierzeniu zwrotu z inwestycji (ROI): klub musiał mieć system pomiaru skuteczności kampanii reklamowych, aby określić, które działania przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji

5. Zmiany w algorytmie: kampanie reklamowe muszą być stale aktualizowane, aby wykorzystać najnowsze narzędzia i technologie

Problemy klientki

Po rozmowie z właścicielami klubów, dowiedziałem się, że wcześniej mieli do czynienia z innym freelancerem, który zawiódł ich oczekiwania podczas tworzenia kampanii. W październiku wygenerował z kampanii płatnych 237 wypełnionych formularzy od potencjalnych klientek przy koszcie na poziomie 34,5 zł za leada.

Poprzednie wyniki kampanii

Kampanie miały bardzo niski wskaźnik CTR na poziomie około 1,3%, co świadczyło o tym, że kreacje reklamowe nie przyciągały uwagi użytkowniczek.

Na szczęście, z moją pomocą właściciele klubów zaczęli wykorzystywać potencjał remarketingu, który znacznie zwiększył liczbę klientek zainteresowanych treningami.

Skonsultuj kampanię

Bezpłatne konsultacje to czas, kiedy możemy porozmawiać o dotychczasowych sukcesach, problemach i wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja firma. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i omawiamy ich potencjalne skutki.

Bezpłatna konsultacja

Jak rozpocząć współpracę

01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jakie kroki podjąłem?

Pierwsze testy reklamowe

Zanim zacząłem działać w systemie reklamowym, postanowiłem skupić się na stworzeniu dokładnych person zakupowych klubowiczek, opartych na wiedzy uzyskanej podczas wywiadu z menadżerką klubów. Po przygotowaniu buyer person, opracowałem treści dla postów, które koncentrowały się na wartościach i celach naszych potencjalnych klientek.

W dalszej kolejności skorzystałem z przesłanych mi zdjęć i filmów klubowych, które wykorzystałem w kreacjach reklamowych. Postanowiłem wyjść poza schemat stockowych zdjęć z trenerkami o idealnych sylwetkach, które stosują inne kluby fitness. Zamiast tego, chciałem pokazać realną atmosferę klubu i prawdziwe kobiety podczas ćwiczeń.

Na początku ustawiłem kampanie reklamowe z celem ruchu i na podstawie testów z wykorzystaniem 10 różnych kreacji wybrałem trzy najlepiej sprawdzające się wśród użytkowniczek.

Następnie posegmentowałem odbiorców ze względu na wiek i uruchomiłem reklamy, które okazały się najbardziej skuteczne w poprzednich testach.

Remarketing oraz kampanie na black friday

Następnie uruchomiłem remarketing skierowany do kobiet, które otworzyły formularz kontaktowy, ale nie uzupełniły go. Dzięki temu byliśmy w stanie przyciągnąć uwagę użytkowniczek, które zdecydowały się na pozostawienie formularza po obejrzeniu reklamy. W rezultacie uzyskaliśmy z remarketingu dodatkowe 52 wypełnione formularze.

W trakcie naszych działań uruchomiliśmy również specjalną promocję z okazji Black Friday, która skłoniła potencjalne klientki do podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty klubu. Ta krótka akcja przyczyniła się do zwiększenia liczby zgłoszeń o 35%.

Konstrukcja kampanii

W sumie, dzięki skutecznemu wykorzystaniu buyer person, prawdziwych zdjęć i filmów z klubu oraz specjalnych kampanii promocyjnych, udało nam się osiągnąć nasze cele reklamowe i przyciągnąć do klubu fitness dużą liczbę zadowolonych klientek.

Rezultaty kampanii po I miesiącu współpracy

Jesień była okresem intensywnej pracy dla mnie jako specjalisty od marketingu, który miał za zadanie przyciągnąć klientki do klubów fitness. Chociaż początkowo nie skupiłem się na systemie reklamowym, to dzięki wiedzy zdobytej podczas wywiadu z menadżerką klubów, stworzyłem buyer persony klubowiczek i przygotowałem treści, które nawiązywały do wartości i celów naszej klientki.

Po pierwszym miesiącu moich działań udało mi się wygenerować aż 379 formularzy kontaktowych i poprawić wskaźnik CTR o prawie 300%, osiągając wynik 3,98%.

Koszt za wypełnienie formularza wyniósł średnio 21,99 zł, a koszt kliknięcia 0,69 zł.

To nie koniec dobrych wiadomości – managerka klubów informowała mnie, że do klubów dołączyło aż 43 nowych klubowiczek z reklam na Facebooku, co przełożyło się na ponad 68 500 zł przychodu z umów na okres min. 6 miesięcy.

Rezultaty kampanii po II miesiącu współpracy

W grudniu postawiliśmy sobie jeszcze większe wyzwanie – przyciągnąć do klubów fitness więcej klientek w okresie przedświątecznym, gdy wiele reklamodawców skupia się na tej samej grupie odbiorców. Ponadto, wiele potencjalnych klientek skupiało się na przygotowaniu do świąt, co oznaczało, że odsunięto w czasie decyzję o dołączeniu do klubu. Mimo to, udało nam się wygenerować aż 435 formularzy kontaktowych przy koszcie CPL wynoszącym 23,34 zł.


To potwierdza, że nawet przy klubach fitness z droższymi karnetami można generować leady, które przełożą się na realnych klientów oraz zadowalające przychody.

Podsumowanie wyników kampanii

Rezultaty projektu

Dzięki stałemu kontaktowi z właścicielami klubów oraz managerką, udało mi się stworzyć odpowiednie persony zakupowe klientek, a następnie odwoływać się do nich w przekazać reklamowych.

Efekty mojej pracy były bardzo zadowalające – w ciągu zaledwie 2 miesięcy wygenerowałem aż 814 formularzy kontaktowych przy CPL wynoszącym 23 zł. To pokazuje, że solidne przygotowanie i wykorzystanie właściwych narzędzi mogą przynieść znaczące wyniki w krótkim czasie.

814

Pozyskanych leadów

Łączna ilość leadów po 2 miesiącach

23 zł

Koszt leada

Średni koszt pozyskania leada z kampanii

18 722 zł

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy wydany
na kampanie

Odbierz 3 lejki marketingowe dla swojego biznesu

Odpowiedź na 4 krótkie pytania w ankiecie potrzeb i dowiedz się, jakie lejki marketingowe możesz wdrożyć w swoim biznesie w 14 dni.

Wypełnij

Umów bezpłatną konsultację

Jak rozpocząć współpracę?
01
Wstępne, bezpłatne konsultacje

Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.

02
Analiza
techniczna

Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.

03
Przygotowanie planu działania

Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.

04
Decyzja
o współpracy

Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.

Jak mogę Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy również w swojej firmie możesz zamieniać leady na realnych klientów? Zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu, podczas której omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy.

Poznajmy się

Zobacz inne case studies

  • Ilość leadów

    810

    Koszt leada

    31,86 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    113

    Koszt leada

    48,51 zł

    Poznaj szczegóły
  • Ilość leadów

    321

    Budżet reklamowy

    5021 zł

    Poznaj szczegóły

Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!

Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.

Zapisz się do newslettera: