Wyniki kampanii
Łączna ilość leadów po 2 miesiącach
Średni koszt pozyskania leada z kampanii
Łączny budżet reklamowy
wydany na kampanie
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Jakie cele i wyzwania marketingowe mieli właściciele klubu fitness?
Jakie kroki podjąłem przed rozpoczęciem kampanii leadowych?
Na co należy zwrócić uwagę przed uruchomieniem kampanii pod pozyskiwanie leadów na Facebooku?
W jaki sposób obniżyłem koszt leada o 33% w ciągu 2 miesięcy?
W jaki sposób zwiększyłem wskaźnik klikalności w reklamę o prawie 300%?
4 główne cele klienta:
1. Uzyskanie minimum 300 formularzy kontaktowych przy koszcie za leada na poziomie 30 zł
2. Zwiększenie wskaźnika klikalności w reklamy (wskaźnik CTR)
3. Wydanie 9000 zł na promocję wszystkich klubów w pierwszym miesiącu wspólnych działań
4. Testowanie nowych formatów reklamowych
Wyzwania klientki:
1. Zwiększenie ilości umówionych wizyt: wysłanie formularza kontaktowego od potencjalnych klientów jest tylko pierwszym krokiem, ważne jest, aby skutecznie konwertować te kontakty na rzeczywiste wizyty w klubie
2. Konkurencja “sieciówek”: branża fitness jest bardzo konkurencyjna, co oznacza, że konkurencja jest bardzo duża, co utrudnia dotarcie do klientów
3. Sezonowość: sezonowość branży fitness utrudniała utrzymanie stabilnej sprzedaży i dotarcie do klientów w okresach niższego popytu
4. Trudność w mierzeniu zwrotu z inwestycji (ROI): klub musiał mieć system pomiaru skuteczności kampanii reklamowych, aby określić, które działania przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji
5. Zmiany w algorytmie: kampanie reklamowe muszą być stale aktualizowane, aby wykorzystać najnowsze narzędzia i technologie
Problemy klientki
Po rozmowie z właścicielami klubów, dowiedziałem się, że wcześniej mieli do czynienia z innym freelancerem, który zawiódł ich oczekiwania podczas tworzenia kampanii. W październiku wygenerował z kampanii płatnych 237 wypełnionych formularzy od potencjalnych klientek przy koszcie na poziomie 34,5 zł za leada.
Poprzednie wyniki kampanii
Na szczęście, z moją pomocą właściciele klubów zaczęli wykorzystywać potencjał remarketingu, który znacznie zwiększył liczbę klientek zainteresowanych treningami.
Jak rozpocząć współpracę
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Pierwsze testy reklamowe
Zanim zacząłem działać w systemie reklamowym, postanowiłem skupić się na stworzeniu dokładnych person zakupowych klubowiczek, opartych na wiedzy uzyskanej podczas wywiadu z menadżerką klubów. Po przygotowaniu buyer person, opracowałem treści dla postów, które koncentrowały się na wartościach i celach naszych potencjalnych klientek.
W dalszej kolejności skorzystałem z przesłanych mi zdjęć i filmów klubowych, które wykorzystałem w kreacjach reklamowych. Postanowiłem wyjść poza schemat stockowych zdjęć z trenerkami o idealnych sylwetkach, które stosują inne kluby fitness. Zamiast tego, chciałem pokazać realną atmosferę klubu i prawdziwe kobiety podczas ćwiczeń.
Na początku ustawiłem kampanie reklamowe z celem ruchu i na podstawie testów z wykorzystaniem 10 różnych kreacji wybrałem trzy najlepiej sprawdzające się wśród użytkowniczek.
Następnie posegmentowałem odbiorców ze względu na wiek i uruchomiłem reklamy, które okazały się najbardziej skuteczne w poprzednich testach.
Remarketing oraz kampanie na black friday
Następnie uruchomiłem remarketing skierowany do kobiet, które otworzyły formularz kontaktowy, ale nie uzupełniły go. Dzięki temu byliśmy w stanie przyciągnąć uwagę użytkowniczek, które zdecydowały się na pozostawienie formularza po obejrzeniu reklamy. W rezultacie uzyskaliśmy z remarketingu dodatkowe 52 wypełnione formularze.
W trakcie naszych działań uruchomiliśmy również specjalną promocję z okazji Black Friday, która skłoniła potencjalne klientki do podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty klubu. Ta krótka akcja przyczyniła się do zwiększenia liczby zgłoszeń o 35%.
Konstrukcja kampanii
W sumie, dzięki skutecznemu wykorzystaniu buyer person, prawdziwych zdjęć i filmów z klubu oraz specjalnych kampanii promocyjnych, udało nam się osiągnąć nasze cele reklamowe i przyciągnąć do klubu fitness dużą liczbę zadowolonych klientek.
Rezultaty kampanii po I miesiącu współpracy
Jesień była okresem intensywnej pracy dla mnie jako specjalisty od marketingu, który miał za zadanie przyciągnąć klientki do klubów fitness. Chociaż początkowo nie skupiłem się na systemie reklamowym, to dzięki wiedzy zdobytej podczas wywiadu z menadżerką klubów, stworzyłem buyer persony klubowiczek i przygotowałem treści, które nawiązywały do wartości i celów naszej klientki.
Po pierwszym miesiącu moich działań udało mi się wygenerować aż 379 formularzy kontaktowych i poprawić wskaźnik CTR o prawie 300%, osiągając wynik 3,98%.
Koszt za wypełnienie formularza wyniósł średnio 21,99 zł, a koszt kliknięcia 0,69 zł.
To nie koniec dobrych wiadomości – managerka klubów informowała mnie, że do klubów dołączyło aż 43 nowych klubowiczek z reklam na Facebooku, co przełożyło się na ponad 68 500 zł przychodu z umów na okres min. 6 miesięcy.
Rezultaty kampanii po II miesiącu współpracy
W grudniu postawiliśmy sobie jeszcze większe wyzwanie – przyciągnąć do klubów fitness więcej klientek w okresie przedświątecznym, gdy wiele reklamodawców skupia się na tej samej grupie odbiorców. Ponadto, wiele potencjalnych klientek skupiało się na przygotowaniu do świąt, co oznaczało, że odsunięto w czasie decyzję o dołączeniu do klubu. Mimo to, udało nam się wygenerować aż 435 formularzy kontaktowych przy koszcie CPL wynoszącym 23,34 zł.
To potwierdza, że nawet przy klubach fitness z droższymi karnetami można generować leady, które przełożą się na realnych klientów oraz zadowalające przychody.
Podsumowanie wyników kampanii
Rezultaty projektu
Dzięki stałemu kontaktowi z właścicielami klubów oraz managerką, udało mi się stworzyć odpowiednie persony zakupowe klientek, a następnie odwoływać się do nich w przekazać reklamowych.
Efekty mojej pracy były bardzo zadowalające – w ciągu zaledwie 2 miesięcy wygenerowałem aż 814 formularzy kontaktowych przy CPL wynoszącym 23 zł. To pokazuje, że solidne przygotowanie i wykorzystanie właściwych narzędzi mogą przynieść znaczące wyniki w krótkim czasie.
814
Pozyskanych leadów
Łączna ilość leadów po 2 miesiącach
23 zł
Koszt leada
Średni koszt pozyskania leada z kampanii
18 722 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizujemy potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Zastanawiasz się, czy również w swojej firmie możesz zamieniać leady na realnych klientów? Zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji projektu, podczas której omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy.
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.