Wyniki kampanii
Ilość pozyskanych kontaktów po 3 miesiącach kampanii
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Średni koszt kontaktu z kampanii
O czym przeczytasz w poniższym
case study?
Czym są mikro i makrokonwersje i dlaczego są kluczowe w skuteczności Twoich kampanii?
Jakie mikro i makrokonwersje należy skonfigurować przy kampaniach pod pozyskiwanie leadów?
Czy warto stosować kwalifikację leadów w kampaniach lead ads?
Pod jakie zdarzenie optymalizować pierwsze kampanie płatne Meta Ads?
Jak stworzyć jakościowe grupy podobne przy ograniczonym budżecie?
Kiedy należy wyłączyć nieskuteczne zestawy reklam?
Jak analizować wyniki kampanii?
3 główne cele klienta:
1. Wygenerowanie średnio min. 200 leadów miesięcznie w ciągu pierwszych 3 miesięcy.
2. Obniżenie kosztu leada kwalifikowanego do 30 zł w ciągu 3 miesięcy
3. Osiągnięcie wskaźnika konwersji na stronie lądowania na poziomie min. 7%
Wyzwania klienta:
1. Trudności w targetowaniu grupy docelowej: Realnie, każdy użytkownik posiadający pojazd mógł być naszym potencjalnym klientem, dlatego dużym wyzwaniem było wybranie odpowiednich grup docelowych.
2. Duża konkurencyjność: Na rynku znajdowało się obecnie kilka dużych marek konkurencyjnych przez co kreatywnie musieliśmy podejść do naszych kampanii.
3. Szybkość reakcji na zapytania: Zapewnienie szybkiej i efektywnej odpowiedzi na zapytania klientów w warunkach dużego obciążenia zapytaniami, co jest kluczowe dla utrzymania wysokiej konwersji.
Problemy klienta
Klient, firma zajmująca się odzyskiwaniem zaniżonych odszkodowań, stanął przed szeregiem wyzwań w swojej działalności. Jednym z głównych problemów było trafne targetowanie grupy docelowej, gdzie potencjalnie każdy posiadacz pojazdu mógł być klientem, co utrudniało precyzyjne dostosowanie kampanii reklamowych.
Dodatkowo, duże znaczenie miała silna konkurencja na rynku, co wymuszało kreatywne podejście do strategii marketingowych. W obliczu często zmieniających się przepisów dotyczących odszkodowań, firma musiała szybko reagować i dostosowywać swoje działania, aby utrzymać wysoką jakość obsługi i skuteczność w pozyskiwaniu klientów.
Jak rozpocząć współpracę?
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Jakie kroki podjąłem?
Założenia projektu
Od kilku miesięcy prowadzę działania reklamowe dla firmy specjalizującej się w odzyskiwaniu zaniżonych odszkodowań. Naszym głównym celem było generowanie zapytań od potencjalnych klientów za pośrednictwem strony internetowej i kampanii lead ads w systemie Meta Ads.
Grupy docelowe
Przed uruchomieniem pierwszej kampanii w systemie Meta Ads, przygotowałem 14 różnych grup docelowych, aby zidentyfikować te o największym potencjale. Osiem z nich było zdefiniowanych na podstawie zainteresowań, natomiast pozostałe sześć grup bazowało na kryteriach wiekowych i płci, nie uwzględniając zainteresowań.
Aby zwiększyć efektywność, analizowałem również poziom nakładania się grup docelowych. Gdy dwie grupy miały ponad 70% pokrycia, wykluczałem jedną grupę z drugiej, co pozwoliło uniknąć wewnętrznej konkurencji w reklamach.
Kampanie Lead Ads + automatyzacja
Ponieważ strona internetowa wciąż była w trakcie przygotowań, zdecydowałem się uruchomić kampanie lead ads w systemie Meta Ads. Dzięki temu użytkownik, który kliknął w naszą reklamę, uruchamiał się formularz kontaktowy. Po wysłaniu formularza, automatyzacja stworzona przy użyciu narzędzia Make aktywowała połączenie z działem obsługi, które następnie łączyło konsultanta z potencjalnym klientem w ciągu około 2 minut.
W pierwszej kampanii testowej ustaliłem dzienny budżet na 20 zł dla każdego zestawu reklam. Pozwoliło mi to po tygodniu ocenić, które reklamy miały potencjał do skalowania, a które należało wyłączyć z powodu niskiej efektywności.
Kwalifikacja leadów
Ważnym celem była kwalifikacja leadów już przed rozmową konsultanta z potencjalnym klientem. W formularzach lead ads wykorzystywaliśmy pytania kwalifikacyjne, które eliminowały możliwość wysłania formularza przez użytkowników niekwalifikujących się do usługi.
Dzięki zastosowaniu „logiki warunkowej”, kampanie były optymalizowane pod kątem jakości zapytań, co znacząco podniosło ich efektywność.
Jakie wskaźniki analizowałem?
Podczas analizy kampanii lead ads skupiłem się na kilku wskaźnikach, które miały kluczowe znaczenie dla decyzji o zmianach w kampanii. Przypomnę, że ważne jest, aby decyzje te były podejmowane na podstawie wniosków wyciągniętych z analizy wielu wskaźników, a nie tylko jednego.
► Ilość makrokonwersji: Liczba wysłanych formularzy kontaktowych
► Koszt makrokonwersji: Koszt wysłanego formularza
► Wskaźnik konwersji: Procent użytkowników, którzy dokonali konwersji w stosunku do wszystkich, którzy kliknęli w reklamę.
► Zasięg: liczba unikalnych użytkowników, do których dotarła kampania
► Wyświetlenia: Całkowita liczba wyświetleń reklam
► Częstotliwość wyświetlania reklam: Średnia ilość wyświetleń reklam na jednego użytkownika
► Ilość kliknięć: Liczba kliknięć w reklamy
► Koszt kliknięcia (CPC): Średni koszt kliknięcia
► Wskaźnik CTR: Procent użytkowników, którzy kliknęli w reklamę w stosunku do wszystkich, którzy ją zobaczyli
► Wskaźnik CPM: Koszt 1000 wyświetleń reklamy
Wyniki kampanii Lead Ads
W ciągu prawie dwóch miesięcy nasza kampania lead ads pozwoliła na zgromadzenie 182 kwalifikowanych zapytań od potencjalnych klientów. Średni koszt za jedno zapytanie wyniósł 38,64 zł, co pozwala ocenić efektywność wydatków reklamowych w kontekście generowania wartościowych leadów.
Konfiguracja mikro i makrokonwersji na stronie
W drugim miesiącu naszych działań, już z ukończoną stroną internetową, zastosowaliśmy ten sam mechanizm kwalifikacji leadów, co w kampaniach lead ads. Przed uruchomieniem kampanii przygotowałem i skonfigurowałem zarówno mikrokonwersje, jak i makrokonwersje, co miało na celu uzyskanie więcej danych do przyszłej analizy i optymalizacji działań marketingowych.
🗺️ Mapa mikrokonwersji i makrokonwersji
Mikrokonwersje na stronie lądowania:
► Wyświetlenie formularza kontaktowego
► Przescrollowanie 75% strony i spędzenie minimum 30 sekund na stronie
► Rozpoczęcie wypełniania formularza kontaktowego
► Kliknięcie przycisku z przekierowaniem do formularza
Makrokonwersje na stronie lądowania:
► Wysłanie formularza kontaktowego na stronie
Optymalizacja kampanii pod konwersje na stronie
Wykorzystując wiedzę o najlepszych grupach docelowych z kampanii lead ads, otworzyłem kampanie pod konwersje na stronie www. Od razu optymalizowałem je pod makrokonwersję, czyli wysłanie formularza kontaktowego.
Jak kreatywnie wykorzystać grupy podobne?
Dodatkowo uruchomiłem poboczną kampanię z optymalizacją pod wyświetlenie video, na którą wydałem 205 zł.
Wyniki kampanii Meta Ads po pierwszym miesiącu
W pierwszym miesiącu nowych kampanii udało nam się wygenerować 119 zapytań na stronie, przy średnim koszcie na poziomie 45,31 zł. Na bieżąco analizowałem kampanie i podejmowałem decyzje o zmianach na podstawie wskaźników, o których pisałem wcześniej.
Kampanie Google Ads
Po uruchomieniu strony i skonfigurowaniu konwersji, rozpoczęliśmy także kampanie w systemie Google Ads, w tym kampanię Performance Max (PMax), co zazwyczaj nie jest zalecane. Jednak zdecydowaliśmy się na ryzyko, które przyniosło pozytywne rezultaty.
W pierwszym miesiącu kampanie PMax wygenerowały 135 wysłanych formularzy przy koszcie 24,80 zł za formularz.
Kampania PMax opiera się na sygnałach zamiast tradycyjnego targetowania, które obejmują słowa wpisywane przez użytkowników, odwiedzane strony oraz konwersje na naszej stronie.
Kampanie Tiktok Ads
Trzeci kanał reklamowy, który wykorzystaliśmy, to TikTok. Kampanie opierały się na wcześniej przygotowanych materiałach video. Po miesiącu działań na tej platformie, udało nam się wygenerować 98 kontaktów przy koszcie na poziomie 28,15 zł za kontakt.
📊 Analiza wskaźnika konwersji
Podczas analizy wyników kampanii kluczowym wskaźnikiem jest wskaźnik konwersji, który pokazuje, ile konwersji udało się osiągnąć z generowanego ruchu. Na przykład w pierwszym i drugim tygodniu kampanii Meta Ads wskaźnik konwersji wynosił odpowiednio 12% i 7,82%, z kosztami kontaktów wynoszącymi 30,93 zł i 59,77 zł.
Koszt leada systematycznie rósł, jednak dzięki bieżącej optymalizacji w VIII i IX tygodniu koszt spadł do 17,79 zł i 21,20 zł, co oznacza obniżenie o prawie 70%.
Na poniższym screenie znajdziesz również wyniki z poszczególnych tygodni w systemach Google Ads i Tiktok Ads.
Podsumowanie wyników kampanii
Podsumowując wyniki z trzech miesięcy działań reklamowych, udało mi się wygenerować dla klienta łącznie 810 leadów, przy czym średni koszt jednego kwalifikowanego leada wyniósł 31,86 zł.
Rezultaty projektu
810
Wysłanych formularzy
Ilość pozyskanych kontaktów po 3 miesiącach kampanii
31,86 zł
CPL (koszt leada)
Średni koszt kontaktu z kampanii
25 806 zł
Budżet reklamowy
Budżet reklamowy wydany
na kampanie
Podczas rozmowy przeanalizuję potencjalne obszary współpracy i Twoje oczekiwania.
techniczna
Weryfikuję dotychczasowe działania firmy, gromadzę dane i wyciągam wnioski, aby określić obszary wymagające optymalizacji.
Zgromadzone dane wykorzystuję do stworzenia koncepcji działań marketingowych i sprzedażowych dla Twoich klientów. Poznasz także proponowane warunki współpracy.
o współpracy
Na tym etapie wiesz, jakie możliwości masz do wyboru i co trzeba zrobić, aby osiągnąć założone cele. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, to dobry moment na rozpoczęcie działań.
Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji projektu. Omówimy cele i założenia Twojej firmy oraz wspólnie zidentyfikujemy potencjalne problemy i bariery w realizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Konsultacja jest w zupełności bezpłatna i nie zobowiązuje Ciebie do podjęcia współpracy. Udanego tygodnia!
Zobacz inne case studies
Dołącz do newslettera
i odbierz bonusy!
Bonusy, wskazówki i praktyczne rozwiązania z obszaru marketingu online są do Twojej dyspozycji. Bądź na bieżąco i wykorzystaj tę przewagę do rozwoju swojej firmy.