Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak skutecznie zwiększyć liczbę zapytań biznesowych i pozyskać wartościowych leadów dla Twojej firmy? Oto sposób, który może przekształcić Twoją strategię marketingową i pomóc Ci osiągnąć oczekiwane rezultaty!
Przygotowałem listę 12 sprawdzonych grup remarketingowych, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę odbiorców, dostarczyć im wartościową wiedzę i skłonić do nawiązania kontaktu z Twoją firmą. Mam nadzieję, że artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak remarketing może wspierać Twoje cele biznesowe, a także jak niestandardowe grupy w systemie reklamowym Facebooka mogą stać się kluczem do sukcesu Twoich działań marketingowych.
W artykule przyglądam się bliżej remarketingowi – krok po kroku wprowadzając Cię w tajniki tworzenia grup niestandardowych na Facebooku. Dowiesz się, jak kody śledzące i zdarzenia w systemach reklamowych pomagają w monitorowaniu wyników Twoich działań.
Zanurz się w świat remarketingu i odkryj, jak 12 grup remarketingowych może odmienić Twoje kampanie. Miłej lektury!
Remarketing jest działaniem w systemach reklamowych, które pozwala Ci na dotarcie do osób, które wcześniej były już na Twojej stronie lub były aktywne na Twoich profilach w mediach społecznościowych.
Dzięki remarketingowi, tacy użytkownicy mają okazję ponownie zetknąć się z Twoją reklamą, co może zwiększyć szanse na ponowne wejście na stronę oraz wypełnienie formularza kontaktowego.
Remarketing na Facebooku opiera się na wykorzystaniu danych zgromadzonych w wyniku wcześniejszych interakcji użytkowników z Twoją stroną internetową oraz profilami na Facebooku i Intagramie w przypadku systemu reklamowego Meta Ads (dawniej Facebook Ads). Dzięki nim, możesz precyzyjnie wyświetlać swoje reklamy tym osobom, które już wykazały zainteresowanie Twoimi usługami. To z kolei przekłada się na wyższe szanse na generowanie zapytań biznesowych od klientów z reklam płatnych.
Korzystając z remarketingu, możesz nie tylko przypominać o sobie klientom, ale także dostosowywać przekaz w reklamach, w zależności od tego jakie działania podjęli na Twojej stronie oraz jakie podstrony na niej odwiedzali.
W takim razie warto odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie związane z tym, kiedy warto oraz kiedy nie warto stosować remarketing, jeśli naszym celem jest generowanie zapytań biznesowych od potencjalnych klientów.
Kiedy warto stosować remarketing w kampaniach leadowych?
Remarketing jest kluczowym narzędziem w generowaniu zapytań biznesowych, szczególnie biorąc pod uwagę, że jeden kontakt z Twoją stroną może nie wystarczyć, aby zdobyć zaufanie użytkownika i zachęcić go do kontaktu. Dlatego warto rozpocząć stosowanie remarketingu, jak najszybciej.
Jednak aby kampanie remarketingowe przyniosły oczekiwane rezultaty, ważna jest ilość użytkowników odwiedzających Twoją stronę, a także liczba osób, które system reklamowy jest w stanie zidentyfikować.
W przypadku zbyt małej liczby zidentyfikowanych użytkowników, kampanie nie zostaną uruchomione.
Zalecam rozpoczęcie kampanii remarketingowych, gdy w ciągu ostatnich 28 dni odwiedziło Twoją stronę minimum 1000 osób. Taka liczba użytkowników może pozwolić na to, aby kampanie w ogóle zaczęły się wyświetlać. Natomiast musisz pamiętać, że nie jest to pewna zasada i pomimo, że będziesz generować 1000 ruchu na stronę remarketing może nie zostać uruchomiony. W skrócie – czym więcej ruchu, tym lepiej dla remarketingu : )
Czym są grupy niestandardowe
w systemie reklamowym Facebooka?
Grupy niestandardowe to narzędzie targetowania reklam na Facebooku, pozwalające na dotarcie do użytkowników, którzy byli już na Twojej stronie. Dzięki nim możesz skierować swoje reklamy do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę, byli aktywni na fanpage lub dokonali konkretnych działań na Twojej stronie np. zapisali się do newslettera.
Grupy niestandardowe tworzone są na podstawie różnych źródeł, jak listy klientów czy działania na stronie. Pozwalają na dostosowanie przekazu do potrzeb konkretnych użytkowników, zwiększając efektywność reklam.
Grupy niestandardowe można podzielić na kilka typów, w zależności od źródła danych, takich jak:
- Grupy niestandardowych odbiorców z witryny – oparte na ruchu na Twojej stronie internetowej.
- Grupa niestandardowych odbiorców z listy klientów – tworzone na podstawie listy klientów, którą samodzielnie importujesz.
- Grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców – oparte na interakcjach z Twoją stroną na Facebooku lub Instagramie.
Wykorzystując grupy niestandardowe, możesz również utworzyć tzw. grupy podobnych odbiorców, które zawierają osoby o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach do Twoich istniejących klientów. Dzięki temu, reklamy docierają do nowych użytkowników z większym potencjałem konwersji.
Stosowanie grup niestandardowych w kampaniach reklamowych na Facebooku pozwala właścicielom biznesów precyzyjniej kierować swoje przekazy, co przekłada się na lepsze wyniki w pozyskiwaniu zapytań biznesowych od klientów z reklam płatnych.
Tworzenie grup niestandardowych na Facebooku to kluczowy element efektywnych kampanii reklamowych, które pomogą Ci dotrzeć do osób, które były już na Twojej stronie lub w inny sposób weszły w interakcję z Twoją marką.. Oto, jak szybko i prosto stworzyć taką grupę:
1. Zaloguj się do swojego konta reklamowego na Facebooku i kliknij w “burgera” po lewej stronie. Następnie wybierz opcję “Odbiorcy”.
2. Kliknij „Utwórz grupę odbiorców” i wybierz „Grupa niestandardowych odbiorców”.
3. Wybierz źródło danych, np. „Witryna”, „Strona na Facebooku” lub „Lista klientów”.
4. Skonfiguruj reguły grupy, dodając odpowiednie kryteria według własnych potrzeb.
5. Nadaj grupie nazwę i, jeśli chcesz, opis.
6. Kliknij „Utwórz grupę odbiorców” i poczekaj na zakończenie procesu.
Teraz Twoja grupa niestandardowych odbiorców jest gotowa do wykorzystania w kampaniach reklamowych, dzięki czemu dotrzesz do osób już zaznajomionych z Twoją marką, zwiększając szanse na pozyskanie nowych zapytań biznesowych.
Kody śledzące to kluczowe elementy kampanii marketingowych i sprzedażowych, które pozwalają monitorować i optymalizować działania reklamowe. Składają się z dwóch rodzajów: kodów narzędzi (służących do instalacji różnych narzędzi marketingowych) oraz pikseli (kodów śledzących systemów reklamowych, takich jak Google Ads, LinkedIn, czy Facebook Ads).
Piksele odgrywają trzy istotne role w procesie reklamowym: remarketing (ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły stronę), analitykę (analiza zachowań użytkowników) i optymalizację (usprawnienie kampanii w oparciu o zebrane dane).
W przypadku Facebooka, by mierzyć konwersje z reklam, konieczne jest zainstalowanie piksela, API Facebooka oraz tzw. niestandardowych zdarzeń.
Konwersje to pożądane działanie na stronie, takie jak zakupy, dodanie do koszyka czy wypełnienie formularza. Bez kodów śledzących, trudno ocenić skuteczność i efektywność kampanii oraz wprowadzać odpowiednie modyfikacje.
Instalowanie kodów śledzących na stronie internetowej to absolutna podstawa każdej kampanii. Dzięki nim, możemy śledzić i analizować ruch na stronie, co pozwala na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów i zwiększenie szans na sukces naszych działań reklamowych. Wprowadzenie tych narzędzi jest “must have” do skutecznej realizacji strategii marketingowej w dzisiejszym świecie cyfrowym.
Stosuj tę grupę remarketingową, gdy chcesz dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu ostatnich 90 dni. Warto wykorzystać tej grupy remarketingowej, gdy chcemy zachęcić użytkownika np. do sprawdzenia naszych nowych materiałów contentowych lub zapoznania się ze szczegółami oferty.
Wykorzystaj tę grupę do docierania do osób aktywnych na Facebooku i Instagramie w ostatnich 90 dniach. Dzięki temu skierujesz swoje działania marketingowe do osób zainteresowanych Twoją marką, które są jednocześnie aktywne na Twoich kanałach w social mediach.
Osoby, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu ostatnich 14 dni, są “najświeższą” odbiorców, więc warto prowadzić do niej intensywne działania marketingowe, aby przyśpieszyć ich proces decyzyjny.
Docieraj do osób, które odwiedziły Twoją stronę co najmniej dwa razy w ciągu ostatnich 30 lub 60 dni. To odbiorcy, którzy wykazali zainteresowanie Twoją ofertą. Wykorzystaj to, prezentując im reklamy, które pokazują wartość Twojego produktu lub usługi, podkreślając unikalne cechy i korzyści.
Ta grupa to osoby, które wielokrotnie odwiedziły Twoją stronę w ostatnich 90 lub 120 dniach. Są to potencjalni klienci, którzy wykazują duże zainteresowanie Twoją ofertą.
Skieruj do nich reklamy, które pomogą im podjąć decyzję o zakupie, np. oferując rabat, specjalną promocję lub prezentując szczegółowe case study. Jest duża szansa, że potrzebują ostatniego bodźca, aby skorzystać z Twojej oferty.
Osoby, które pobrały lead magnet, wykazują zainteresowanie Twoją ofertą i są otwarte na więcej informacji. Skieruj do nich reklamy, które kontynuują edukację na temat Twojego produktu lub usługi oraz zachęć ich do kontaktu.
Te osoby wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą i być może rozważały skontaktowanie się z Tobą. Skieruj do nich reklamy, które ułatwią im kontakt z Twoją firmą lub przedstawiają dalsze informacje, które mogą przekonać ich do złożenia zapytania biznesowego. Możesz również oferować im dodatkowe wsparcie, takie jak konsultacje czy webinary.
Osoby odwiedzające Twoją stronę w ostatnich 3 dniach są bardzo świeżą grupą odbiorców. Skieruj do nich reklamy, które utrzymają ich zainteresowanie i skłonią do dalszego poznawania Twojej oferty. Prezentuj wartościowe treści, aktualne promocje czy informacje na temat Twoich usług lub produktów.
Osoby zapisane na webinar zaufały już Tobie pozostawiając swoje dane kontaktowe. Po zakończeniu webinaru warto pokazać im reklamy, które podsumowują omówione zagadnienia i oferują dodatkowe materiały. Zachęć ich do kontaktu z Twoją firmą, aby uzyskać więcej informacji lub skorzystać z Twoich usług.
Osoby, które zapoznały się z co najmniej dwoma case study na Twojej stronie, są zainteresowane konkretami i wynikami, które możesz im zaoferować. Skieruj do nich reklamy, które przedstawiają więcej sukcesów klientów i szczegółowe informacje na temat Twoich usług. Podkreślając osiągnięcia, zwiększasz szanse na pozyskanie zapytań biznesowych.
Osoby odwiedzające stronę dedykowaną pozyskiwaniu leadów są zainteresowane Twoją ofertą i chcą się dowiedzieć więcej. Skieruj do nich reklamy, które przedstawiają wartość Twoich usług lub produktów, oferując dodatkowe informacje, promocje czy case study. Pomóż im podjąć decyzję o kontakcie z Twoją firmą.
Osoby, które dokonały mikrokonwersji na Twojej stronie, wykazują zainteresowanie Twoją ofertą. Skieruj do nich reklamy, które podkreślają korzyści wynikające ze współpracy z Twoją firmą. Przedstaw dodatkowe wartościowe treści, promocje czy wsparcie, które przekonają je do pozostawienia danych kontaktowych oraz skorzystania z oferty. Wspieraj ich w procesie decyzyjnym, prezentując kompetencje Twojej firmy i wartość, jaką możesz dostarczyć.
Pamiętaj, że przy wyborze grup remarketingowych kluczowa jest ilość użytkowników, która korzysta z Twojej strony. Czym mniej użytkowników odwiedza Twoją stronę, tym grupy remarketingowy powinny być mniej zawężone. Dzięki temu systemy reklamowe będą mogły wyświetlić się większej ilości osób w celu zebrania danych do dalszej optymalizacji kampanii.
Każda z tych grup remarketingowych ma swoje unikalne cechy i wymaga indywidualnego podejścia. Dostosowując swoje reklamy do potrzeb i zachowań odbiorców, zwiększasz szanse na pozyskanie zapytań biznesowych i skuteczność swojej kampanii remarketingowej. Monitoruj wyniki swoich działań i optymalizuj kampanie, aby osiągnąć maksymalizować efekty.
Miłego testowania nowych grup remarketingowych : )
Interesuje Ciebie temat generowania jakościowych leadów z kampanii płatnych i chcesz poznać więcej szczegółów? Poniżej znajdziesz formularz do pobrania mojego bezpłatnego szkolenia, gdzie zaprezentowałem m.in. 12 lejków pod generowanie zapytań biznesowych z kampanii płatnych. Szczęśliwi czasu nie liczą, ale leady już tak : )
Porcja praktycznej wiedzy marketingowe, która usprawni Twój biznes.
Przydatne wskazówki, wartościowe porady i ciekawostki ze świata marketingu.
Jak mogę Ci pomóc?
Szukasz profesjonalnego wsparcia w działaniach marketingowych dla swojej firmy?
Tworzę kampanie reklamowe, przygotowuję plany działań marketingowych oraz prowadzę dedykowane warsztaty dla firm. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę z digital marketingu, którą od 10 lat aktualizuję i poszerzam. Wiele wniosków wyciągnąłem także z wydania ponad 3 mln zł wydanych w systemach reklamowych.